Hittepers

  • Jim

    Heat press

    Ik ben op zoek naar een tweedehands hittepers, zoals het magic touch systeem.

    Ik wil mijn eigen T-shirts gaan ontwerpen, de transfer grote zal tegen A4 zijn, ook wil ik met flock gaan werken. daarvoor ben ik dan nog weer een snijplotter nodig Wie heeft een goed adres voor deze dingen tweedehands of nieuw als alternatief tegenover the magic touch?

    Greetings,

    Jim

  • Maarten

    ik zou maar niet te veel verwachten van de transfers.. die was je er zo uit..

    Flock en Flex is geweldig :)

  • Chielant

    Als je alleen met textiel gaat werken, kun je ook een Planeta transferpers kopen voor een euro of 150 (ipv 1500 euro voor een industriele pers). En als je goed transferpapier koopt, was je het er echt niet uit. Behalve als je dat plasticachtige papier van de Hema koopt dan wel.

    Ik heb nog wel een paar persen staan, en ik kan je ook een voorbeeld sturen van iemand die daarmee flocks opgedrukt heeft.

    Stuur anders maar een mailtje.

    MVG,

    Chielant

  • Glenn

    Dag Chielant,

    Ik heb jouw reactie gevonden door het zoeken naar informatie over het gebruik van een hittepers. misschien dat je me een klein beetje kan helpen.

    Wij hebben vorige week voor ons zoontje een eerste t-shirtje proberen te maken met Flexfolie (uitgeplot met snijplotter) en met behulp van een hittepers (Vithermo = zelfde uitzicht als een planeta) op de stand Katoen op het t-shirt gezet.

    Aangezien we de hittepers in Duitsland (tweedehands) hebben aangekocht hadden we eigenlijk geen idee hoe we ze juist moesten gebruiken.

    Wat we gemerkt hebben, het duurde vrij lang eer de flex begon te kleven op het t-shirt, we hebben 1 min 15sec laten verhitten (de pers was opgewarmd). Wat blijkbaar vrij lang is, tussen de flexfolie en de pers hebben we wel een katoenen doek gelegd (misschien dat dit niet mag).

    Na het verwijderen van de folie hebben we het shirt terug even onder de pers gelegd, met daarop de katoenen doek en nog even verhit (20 seconden).

    De flexfolie leek toen beter gehecht te zijn en het resultaat zag er goed uit.

    Nu na 1 wasbeurt merken we dat de print vrij veel barstjes vertoond. Wat doen we verkeerd?

    Zou je ons misschien iets van advies kunnen geven.

    Het is niet eenvoudig om goed informatie hierover te vinden op het net.

    Alvast bedankt!

    Glenn en Marjan

  • Doron

    Beste Glenn,

    waarschijnlijk stond er niet genoeg druk op de pers.

    Bij folie en transfers heb je een zo hoog mogelijke druk nodig.

    Bij Flock is een hoge temperatuur belangrijker dan de druk.

    In principe moeten transfers en folies binnen 20 seconden zitten.

    Inderdaad zonder theedoek tussen de pers en het te bedrukken textiel.

    Napersen is altijd goed, probeer ipv een doek een vel teflon ertussen te leggen,

    beter geleiding van de warmte en het blijft niet plakken aan bedrukking en plaat van de pers.

    Succes,

    als je meer wilt weten kun je me altijd mailen.

    Groetjes,

    Doron

  • jan van de laak

    Goedemiddag Chielant,

    je gaf aan dat je nog wel enkele persen had staan. heb je die nog steeds staan ?

    wat kosten ze en zijn ze ook gescikt voor het opbrengen op shirts van polyester(motorcross shirts)

    zit er een BTW bon bij ?

    ik hoor graag van je

    met vriendelijke groet,

    Jan van de Laak

  • meis@wanadoo.nl

    Hallo Chielant,

    Ook ik ben op zoek naar een heat press.

    Wat vraag je er voor? En welk merk is het?

    Ik zoek tevens glitter Transfers. Geen plaatjes maar meer motieven, zoals sterren, krullen borders enz. Weet jij mischien een goed adres?

    Aan iedereen die dit leest. Alle informatie is welkom.

    Chieland ( en Iedereen die dit leest ) vast heel erg bedankt.

    Groetjes Meis.

    Chielant schreef:

  • elmo

    geacht meneer / mevrouw

    ik wil graag zien wat je te koop heb staan!

    zo dat we misschien zaken kunnen doen.

    vriendelijk groet elmo

  • J

    Beste,

    Ik heb een tweedehandspers van TheMagicTouch te koop.

    Deze is geschikt voor alle technieken zoals sublimatie, lasertransfer, zeefdruktransfer, flex en flock…

    Indien u nog op zoek bent hoor ik het graag van u.

  • Griet Perneel

    J Schreef:

    ——————————————————-

    > Beste,

    >

    >

    >

    > Ik heb een tweedehandspers van TheMagicTouch te

    > koop.

    > Deze is geschikt voor alle technieken zoals

    > sublimatie, lasertransfer, zeefdruktransfer, flex

    > en flock…

    >

    > Indien u nog op zoek bent hoor ik het graag van u.