Salaris grafisch vormgever/webdesigner

  • Kelly

    Hallo mensen!

    Ik ben 23, wordt eind maart 24 en ik werk als webdesigner bij een bureau voor webdesign. Daarvoor heb ik een half jaar gewerkt bij een bedrijf van webdesign waar ik 1665 bruto verdiende. Nu verdien ik bij mn huidige werkgever maar 1400 bruto GEEN reiskosten en verder geen secundaire arbeidsvoorwaarden. Wel moet ik net als bij mijn vorige werkgever elke dag een half uur reiden (30km) heen en terug. Ik heb op niveau 4 gestudeerd aan het CIBAP (grafische vormgeving, MBO). Ik heb een beetje ervaring opgedaan bij mn vorige werkgever. Bij beide werkgevers betrof het een 40 urige werkweek.

    Nu vroeg ik me af of dit wel normaal is dat ik zo weinig verdien. Heb net contract getekend :S. Wel hebben ze gezegd dat we over 2 maand weer kijken als de proeftijd voorbij is. Ik moest btw weg bij het andere bedrijf omdat het er niet zo goed mee ging, niet dat jullie straks denken dat ik er weg ben gegaan en ergens anders ben gaan werken voor een hongerloontje. Ik kan overigens ook nergens het cao vinden vor webdesign of grafische vormgeving. Kan iemand mijn alsjeblieft meer vertellen want ik snap er helemaal niets meer van.

  • Inge (Zld)

    Toen ik rond jouw leeftijd was verdiende ik ongeveer 3100 gulden (ook dus iets van 1400 euro bruto, maar dan wel al 6 jaar terug), maar ik kreeg dan wel reiskostenvergoeding (als je binnen een straal van 15 km woont, dan is het vrij normaal dat je niets krijgt). Tegenwoordig verdien ik ruim 1000 euro bruto meer, dus groeien doe je toch wel, maar soms moet je een beetje geduld hebben.

    Het is natuurlijk niet heel veel, maar echt weinig is het volgens mij ook niet. Laat gewoon zien wat je kunt en wellicht geven ze je over 2 maanden veel meer loon. Laat dus zien dat je het waard bent. En als het je niet bevalt, gewoon in de tussentijd een andere baan zoeken. Je hebt in ieder geval een baan waar je op terug kan vallen.

    Ik ben overigens ook een ex-CIBAP leerling ;)

  • Kelly

    Hallo,

    Neej ik woon juist verder. Ik woon 25 km er vandaan. Ik ben druk aan het doorsolliciteren want ik vind het echt absurd weinig. Ik krijg als het ware onder betaald want GEEN reiskosten vergoeding en wel 1400 bruto. Neej ik hoop snel anders werk weer te vinden. bedankt iig voor je reactie!

    Groetjes

  • Youss

    Hi kelly,

    onder tussen is het een jaartje later en verdien je al wat meer,

    groeten

    Youss

  • david

    Belachelijk weinig salaris voor dit soort werk.

    Dadelijk moet je evt gezin onderhouden en wat dacht je van je pensioen op ‘middelloon’ ?

    Daar 's al over nagedacht ?

    Di's toch een schijntje… Kinderen kun je niet krijgen, moeten ook naar school… en je doet geen dom werk hiermee ?

    Schandaaaligge werkgever… ‘echt’.

    Te gek v. woorden.

  • Andre Mesker

    Ik vraag me af hoeveel er ondertussen veranderd is aangezien dit topic al meer dan 3 jaar geleden gestart is.

    Als Kelly dit nog leest; hoe is het nu? Al verbetering? :-)

    Groet,

    Andre

    TCI - Industrial-electro music

  • Daan

    Hier is de cao van de grafische sector:

    http://www.grafimediacao.nl/PaginaPanel.aspx

    En hier het minimumloon wat je kan verdienen;

    http://home.szw.nl/index.cfm?menu_item_id=13737&hoofdmenu_item_id=13826&rubriek_id=391817&set_id=77&doctype_id=6&link_id=180842

    Zo te horen krijg je gewoon een minimumloon voor een 23jarige, en ik vind dat dat in die sector toch wel meer mag zijn, anders kan je net zo goed cassiere worden…

  • ,

    Kelly Schreef:

    ——————————————————-

    > Hallo mensen!

    > Ik ben 23, wordt eind maart 24 en ik werk als

    > webdesigner bij een bureau voor webdesign.

    > Daarvoor heb ik een half jaar gewerkt bij een

    > bedrijf van webdesign waar ik 1665 bruto

    > verdiende. Nu verdien ik bij mn huidige werkgever

    > maar 1400 bruto GEEN reiskosten en verder geen

    > secundaire arbeidsvoorwaarden. Wel moet ik net als

    > bij mijn vorige werkgever elke dag een half uur

    > reiden (30km) heen en terug. Ik heb op niveau 4

    > gestudeerd aan het CIBAP (grafische vormgeving,

    > MBO). Ik heb een beetje ervaring opgedaan bij mn

    > vorige werkgever. Bij beide werkgevers betrof het

    > een 40 urige werkweek.

    >

    > Nu vroeg ik me af of dit wel normaal is dat ik zo

    > weinig verdien. Heb net contract getekend :S. Wel

    > hebben ze gezegd dat we over 2 maand weer kijken

    > als de proeftijd voorbij is. Ik moest btw weg bij

    > het andere bedrijf omdat het er niet zo goed mee

    > ging, niet dat jullie straks denken dat ik er weg

    > ben gegaan en ergens anders ben gaan werken voor

    > een hongerloontje. Ik kan overigens ook nergens

    > het cao vinden vor webdesign of grafische

    > vormgeving. Kan iemand mijn alsjeblieft meer

    > vertellen want ik snap er helemaal niets meer van.