Hallo allemaal,
ik, DTP-er van de Dutch Buffy and Angel Fanclub zit met een zeer brandende vraag. Eigenlijk ben ik DTP-er geworden zonder dat ik ook maar wist wat het was. Ik ben er nu al zeer gevorderd in, alleen heb ik nog wel een brandende vraag, of eerder gezegd raad nodig. Ik probeer het blad zo goed en mooi mogelijk te leveren, maar alleen door de drukker die wij hebben zijn er gewoon een aantal gebreken die het blad toch lelijk maken.
Misschien kennen jullie het wel, de ‘witte randen’ om zo'n blad heen. Mij is verteld dat door de te lage oplage het blad niet ‘gewoon’ gedrukt kan worden, maar dat het eigenlijk gewoon geprint wordt!
Nu kijk ik naar gelijknamige fanclubs zoals de star wars fanclub the force, die het sinds een tijd digitaal laten drukken maar waar zij blijkbaar géén witte randen hebben.
Nu vraag ik eigenlijk aan jullie wat ik nu moet doen, misschien hebben jullie adressen van drukkers die het én goedkoop drukken maar ook digitaal DRUKKEN en niet printen, zoals de drukker waar wij nu bij zitten.
Ons blad is overigens geniet.
Alvast hartelijk bedankt voor jullie hulp,
vriendelijke groeten Maik Bos, DTP-er van DBAF (Dutch Buffy and Angel Fanclub)