Hoi Jenn,
Informeer eens bij het grafisch lyceum in Amsterdam, daar worden ondermeer avondopleidingen gegeven, zowel theoretisch als praktijk. Van DTP-er tot drukwerk voorbereider. Kortom, jij kunt daar zeker terecht.
Ik heb daar een aantal avondopleidingen gevolgd, een maal per week naar school. Ik heb bv. algemene grafische technieken, typografie en grafisch ontwerper I gevolgd.
Deze laatste opleiding bestaat eigenlijk uit drie delen, maar ik ben na het eerste deel gestopt. Waarom? Ik heb voldoende bagage op het moment om mij wat meer te storten op de praktijk en ook omdat 't best wel dure opleidingen zijn allemaal, althans, voor mijn budget.
Prive probeer ik mij nu DE drie grafische paketten eigen te maken.
Ik weet dat je op het lyceum ook wel een cursus Photoshop, QuarkXpress, Illustrator of wat dan ook kan volgen, maar da's voor mij heel, heel erg duur allemaal. Ik heb gewoon een paar heel goede boeken aangeschaft en mij dat zelf eigen gemaakt.
Kortom, informeer daar eens naar jou mogelijkheden.
Dan kun jij altijd daarna nog beslissen of jij een opleiding gaat volgen, of niet. Het grafisch lyceum zit vlak bij station Sloterdijk aan de transformator weg geloof ik.
Vanaf Sloterdijk is dat een kleine 10 minuten lopen.
Succes!
Rene