Kan iemand mij enige informatie geven betreft een huisstijlenboek.
Bv. de opzet en inhoud van zo'n boek.
Ik heb het hier niet over een boek waar allemaal huisstijlen in staan,
maar een boek waarin de regels staan, voor de huisstijl.
Beste Sofie,
Van harte aanbevolen de “huisstijlbijbel”:
The Image of a Company
Manual for Corporate Identity
Uitgave Architecture design and Technology Press, London, 1990
ISBN 1 85454 404 7
Hierin vind je de door jou gezochte informatie.
Ik kocht 'm vorig 2de hands (antiquariaat) bij De Slegte.
Succes!
Groeten,
Cor de Vrieze / Huisstijl Services
Arnhem
Ik denk dat je het hebt over een huisstijlboek voor een bepaald bedrijf, waarin hun huisstijl beschreven wordt, en waar iedereen kan zien hoe de huisstijl van dat bedrijf in elkaar zit. Denk hiervoor bijvoorbeeld aan een extern communicatiebureau wat brochures en jaarveslagen in de huisstijl van het bedrijf in elkaar zet of een bedrijf wat de belettering van de gevel of de bedrijfsauto's doet.
In zo'n boek (map) verzamel je alle gegevens die nodig zijn om de juiste huisstijl te vormen. Hierin worden omschrijving, kleuren, maten van het logo opgenomen, eventuele lettertypes die in het logo gebruikt worden, manier waarop het logo gemaakt is, Uitgeprinte/gedrukte vormen van het logo, foto's (gevel, bewegwijzering, infozuil, auto's, bedrijfskleding) in alle verschijningsvormen (fc, z/w, verschillende afdelingen binnen het bedrijf met een bepaalde toevoeging), Verder alle huisstijl-items (briefpapier, enveloppen, visits, brochures, etc) en hoe deze gemaakt zijn, inclusief ALLES (pms nummers, lettertypen, spatiëring tussen de regels, etc) Verder zou je nog de namen van de externe bedrijven toe kunnen voegen, eventueel kompleet met visitekaartjes van de contactpersonen, de digetale versies van de verschillende huisstijl-onderdelen op cd en ga zo nog maar even door!
Kortom, alles wat nodig is om de exacte huisstijl van het bedrijf te kunnen blijven voeren met zo min mogelijk afwijkingen. (Toch lullig als de gevel een ander lettertype weergeeft als het logo ofzo…)
Is dit wat je bedoelde? Zo ja, dan hoop ik dat het nu wat duidelijker is…
groetjes robin
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?