Normen CMYK

• S. Piers

Voor de CMYK densiteit waardes zijn normen, kan iemand mij vertellen wat deze zijn?

• Bastiaan

Dat is per drukkerij verschillend ik zou je dan ook aanraden je drukker te bellen en hierover advies te vragen. Het ligt puur aan de pers waarop jouw werk gedraaid gaat worden en heeft niet zoveel met de opmaak te maken. Als jouw drukker ook zijn eigen prepress afdeling heeft en zorgt dat daar de films worden uitgedraaid kan je er eigenlijk wel vanuit gaan dat deze op de rip (het appraat wat jouw werk zeg maar naar de belichter stuurt om daar later een plaat van te maken) al zijn ingesteld. En dus heb je verder niet zoveel te maken met de waardes voor CMYK en of steunkleuren.

Om een lang verhaal kort te maken. Neem contact op met de drukkerij ze kunnen je daar precies vertellen hoe de vork in de steel zit.

suc6

Bastiaan

Roos Design

PS: Mocht je op een later tijdstip nog logo's nodig hebben ik heb een simpele searchengine op www.roos-design.nl waar je logo's kunt zoeken en downloaden alles in Adobe Illustrator 7.0 (EPS) formaat dus volledig vektoren.

Verder vindt je daar full-colour logo's zwart wit en natuurlijk steunkleur versies.

Altijd handig en altijd gratis.

• erik

geweldige site, die tip van je!