Wat nodig voor webdesign?

• Rene

Hoi,

Nadat ik Illustrator, Photoshop en QuarkXpress heb eigen gemaakt, wil ik mij nu gaan verdiepen in het webdesign.

Wie kan mij wat vertellen over de meest gangbare softwarepaketten die je daarvoor nodig hebt. Gaarne ook een korte uitleg over het doel van dat paket.

Ik bedoel, of het paket “X” puur en alleen gebruikt wordt voor bewegende animaties en dat paket “Y” gebruikt wordt puur en alleen voor het webdesign.

Mogelijk dat er een gangbaar paket op de markt is die alles in een heeft.

Kortom, heel wat vragen voor een- voor mij- nieuwe wereld.

Dank je wel!

Rene

• Bastiaan

Als eerste lijkt het mij wijs om dreamweaver aan te schaffen. Ook een versie Flash is welkom, trial versions kan je downloaden vanaf de macromedia site.

Dit zijn de twee beste paketten binnen de grafische branch voor de opmaak en ontwerp van websites.

Ook lijkt het mij wijs om jezelf eens te verdiepen in databases en de php taal te gaan beheren gezien tegenwoordig alles database gestuurd moet zijn om nog enigzins een interactieve website te bouwen met leuke grappen erin.

Een goeie website met forum daarvoor is bijvoorbeeld www.phpfreakz.nl

Tja verder beheers je de paketten zoals standaard in de grafische branche dus in combinatie met Illustrator en photoshop en Dreamweaver zou je een heel eind kunnen komen.

Ben benieuwd als je wat hebt mag je me mailen.

In ieder geval als je nog gratis logo's nodig hebt van de wat bekendere en minder bekende logo's nodig ik je uit op mijn website http://www.roos-design.nl/

Hier kun je Adobe Illustrator logo's downloaden van onderanderen:

KPN, Bavaria, Heineken, MAlibu, Johny Walker, Nokia, Ford, verzin het maar waarschijnlijk staat het er wel.

Altijd handig om dit te bookmarken gezien je als je wat proffesioneler gaat worden in webdesign altijd van de klant de meest slechte materialen krijgt aangeleverd.

groetjes Bastiaan

Roos Design