Digitale grafiek

• Inge

Wie heeft er meer informatie over digitale grafiek; daarmee bedoel ik het afdrukken van vrije ontwerpen (normaal voor zeefdruk) afdrukken via de computer.

Welk papier wordt gebruik, wat zijn de voorwaarden en welk computerprogramma kan dan het beste gebruikt worden. (Het moet professioneel zijn!)

• Marye

Sorry maar ik snap niet precies wat je bedoelt. Wat wil je precies afdrukken? En waarom wil je het digitaal afdrukken? Zelf kies ik altijd de afdruktechniek bij het ontwerp en ga alleen iets zeefdrukken als het ontwerp op materiaal gedrukt moet worden wat niet door een printer kan, als ik verschillende lagen niet transparante inkt over elkaar wil drukken, of als ik met witte inkt wil drukken

Ik zie het verschil niet echt tussen wat jij noemt “digitale grafiek” en andere ontwerpen die geprint of gedrukt kunnen worden…..

• Dhimmy

Als projectmanager pas ik vrijwel alle digitale (grootformaat) technieken toe voor zeer grote projecten voor bijv. Nike, Oracle etc.

Indien je serieuze vragen hebt hieromtrend, kan ik je zeker een aantal producenten en technieken aanbevelen.

Ga ervan uit dat wij alleen zaken doen met de top van de top, en de allernieuwste technieken toepassen (bijv Zun vlakbed inkjet op UV basis -bestaat net 1/2 jaar- is een machine met meer mogelijkheden dan gangbare grootformaat systemen).