Certified PDF ?!?

• 145

Beste mede-grafici,

Ook ik moet aan ‘t fenomeen certified pdf geloven. Wie is hiermee bekend? Beter gezegd… Wie lukt ’t om er een te maken? Ik ben me er in aan het verdiepen (ook via de site van oppo) maar kom er niet uit. Een hoge resolutie pdf is geen probleem maar hoe maak je het “log” erbij?

Ook heb ik begrepen dat je er ‘t programma pitsstop voor nodig hebt. Is dit zo? Ik heb nu de beschikking over X-press en Acrobat distiller en natuurlijk de reader. Dit moet toch voldiende zijn voor ’t gewenste resultaat.

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Alvast bedankt

145

• Rob

Vanuit Xpress een PS maken. PS dump je in de distiller en voila: PDFje. Maar wat bedoel je met “log”? De distiller maakt automatisch een logfile aan en zet deze in dezelfde map als je PDF.

• 145

Ja, een pdf-je maken is kinderspel. Maar een certified pdf is wel even een ander verhaal. Zie www.tijdschriften.nl voor meer info, dan zie je wat ik bedoel. Ik kom er in ieder geval geen wijs uit.

• dit werkt prima

Duuhh, ik loop een beetje achter schijnbaar. Heb even zitten lezen maar moet toegeven dat het in eerste instantie niet echt duidelijk is. Zie wel duidelijk voordelen in de eigenschappen.

• Yedi Knight

je moet inderdaad Enfocus Pitstop draaien. Dit is een extensie binnen je Acrobat Reader. Met vooraf ingestelde voorkeuren kan je een certified PDF maken. Ofwel een klant kan een GOEDE pdf aanleveren, want daar is het uiteindelijk voor bedoeld. Een certified pdf kan iedereen maken, maar met instellingen komen daar bepaalde restricites aan te hangen. De logfile zit in de PDF gebakken en kan met Pitstop zichtbaar gemaakt worden.

• Jeroen

Kan je me vertellen wat een certified PDF precies is en wat je ermee kan ?

• Yedi Knight

Zie boven, je kan er niets anders mee dan een ‘'normale’' PDF. Je kan met Enfocus Pitstop het programma om ubberhaubt een certified PDF te maken: bijv. de resolutie, kleurenmanagment, gebruikte fonts e.a. opvragen. De voorkeuren aangemaakt in Enfocus Pitstop kan je aan derde geven mits zij dit programma ook gebruiken. Met als resultaat de klant met jou voorkeuren een certified PDF maken, die volgens jou normen en kwaliteiteisen voldoen.

• David

betekend dat (voor mijn beperkte voorstellingsvermogen) dat “certified” bepaalde garanties biedt boven een “normale” PDF?

(naast de technische opties sie je zopas aangaf..)

Dank