ik zoek een voorbeeld van een eisenlijst

• Eline

Ik ben dringend opzoek naar een eisenlijst.

Ik weet zelf ook niet zo goed wat dat precies inhoud maar ik moet er een maken voor een opdracht op school.

Ik zal de opdracht even omschrijven zodat het duidelijk wordt wat ik er mee bedoel.

Wanneer er een product vervraadigd wordt, dan is het van essentieel belang, dat het product voldoet aan de verwachtingen (“de eisen”), die de opdrachtgever er aan stelt.

Daarom is het noodzakelijk dat de mogelijkheden en beperkingen van bepaalde apparatuur, materialen en processen bekend zijn.

Maak een eisenlijst waarop de eisen van de klant ingevuld kunnen worden. deze lijst moet zodanig zijn, dat de gestelde eisen aangevinkt kunnen worden.

Geef o.a. wat het doel is van de eisenlijst (materiaal/digitaal), hoe er mee gewerkt moet worden, enz.

• marleen

Daar worden in handboeken nogal eens voorbeelden van gegeven. Ik heb ‘Handboek Adobe Indesign" van Academia service en daarin vind je een formulier waarin je voor de drukker kunt aangeven op welke manier het formulier is opgemaakt en aan welke eisen (dus ook welk papier) het drukken moet voldoen. Ik neem aan dat dat is wat je bedoelt en ik denk dat ook handboeken voor andere grafische programma’s zoals quark zo'n lijst geven. In een op softwarehandboeken goed gesorteerde winkel of bibliotheek zal dat wel te vinden zijn, en in de bibliotheek kun je dat kopieren. Boekhandels zullen daar niet zo blij mee zijn, maar misschien als je het uitlegt…

Bij InDesign noemen ze het een taakomschrijving. Ik zou het voor je kunnen scannen en als pdf naar je opsturen maar ik weet niet hoeveel gegevens je server kan verwerken en als je het moet kunnen printen wordt het toch een aardig groot bestand. Ik heb niet zo'n goed tekstherkenningsprogramma dus dat kost me dan teveel tijd met alle inspringingen en lijstjes. Succes! Marleen.

p.s. trouwens ook heel leerzaam om eerst zelf op een rijtje te zetten wat je belangrijk lijkt en dat dan te vergelijken…