PC of Apple??

• Rob

Professionele drukker moet met QXP net zo goed kunnen werken. De foutgevoeligheid ligt echter veel hoger. Daarbij komt nog dat de PDF files sneller drukklaar kunnen worden gemaakt=>minder kosten.

Als wij QXP of andere niet-PDF files moeten drukken maken we zelf een PDF die we als eerste proef naar de klant mailen voor goedkeuring. Daarna pas maken we een proef op papier.

btw: wat bedoelt die “Mod” nu eigenlijk?

• Bart

Lettertypes worden pas een probleem als er op een pc truetype lettertypen gebruikt worden. Als je Postscript lettertypen gebruikt is er geen probleem. Het beste kan je dan ook Adobe type-manager gebruiken, opstarten en de lettertypen laden die je nodig hebt. Precies zoals dat op een mac ook gaat. Adobe type manager is overigens gratis voor de pc. Overigens Grafische software voor de pc is een héél stuk goedkoper. Dat is op zich al een goede reden om voor de PC te kiezen. Je moet voor de Mac maar eens geheugen bij willen kopen. Geld genoeg? Koop dan een Mac. Stabieler. Hoewel: de PIV zijn behoorlijk concurrerend t.o.v. Mac

• Bart

Een goede PDF maken op een pc?

Leer eerst eens denken in postscript. Maak een virtuele postscript printer aan en stel deze als standaard in vóórdat je met de grafische software aan de gang gaat.

Gebruik bij voorkeur postscript lettertypen en sluit deze ook in in Acrobat distiller. (wordt nogal eens vergeten).

Haal bij www.enfocus.com gratis instellingen voor distiller op.

• truus

Bart, bedankt voor de tip! Ik heb gehoord dat Adobe Acrobat 5.0 een perfect programma is voor diverse toepassingen van PDF. Weet iemand toevallig hoe ik mijn (duizenden tegelijk op cd-rom) PDF's als een soort “catalogus” goed doorzoekbaar kan maken? (met een index, menu's, enz.) Daar ben ik n.l. nog niet helemaal achter.

P.S. Zou “moderator”zo vriendelijk willen zijn om nu eens uit te leggen wat hij/zij bedoelt??

• Rob

Wellicht dat je deze vraag eens op www.adobe.startpagina.nl kunt stellen. Acrobat 5 kan veel meer dan versie 4 maar hoe je zo'n index kunt aanmaken weet ik ook niet. Ik ben bang dat het toch een hoop “handwerk” zal zijn. Ik weet wel dat het mogelijk is verschillende pdf files tot 1 file samen te voegen, maar of er dan ook een index ontstaat?

Ik ben wel benieuwd naar de reacties op je vraag.

• Bart

Ik gebruik Broken-Cross cd manager waain je AUDIO CD'S (zelfs met CDDB), cd-roms, mo's, mod-schijven kunt inlezen en archiveren. Perfect programma!

• Bart

Je kan inderdaad met Acrobat 5 één of meerdere catalogs aanmaken die helpen te zoeken in PDF bestanden d.m.v. een index. Waarschijnlijk moet je dan wel de volledige versie hebben en niet de reader.

• Jeroen

He Truus, je naam zegt het al, maar ooit van tutorials gehoord???? Les 1 is het indexeren…..

• truus

sjongejonge,

Ik weet niet welke associatie jij heb met mijn naam, maar als we zo gaan beginnen dan weet ik ook nog wel een paar leuke rijmpjes op jeroen hoor. En wie heeft gezegd dat ik zo volledig thuis ben in Acrobat? Ik stel natuurlijk niet voor jandoedel een vraag, en verwacht dan wel een serieus antwoord van een serieus persoon,

dus hou jij je commentaar voortaan maar lekker voor je.