werk en ervaring

• Femke

Neerlandica en illustratrice (autodidact), nu nog verkorte opleiding grafisch vormgeven. Maar dan; wat zijn de mogelijkheden en waar zijn de opstapplaatsten? Hoe dit aan te pakken? Leuren met portfolio? Graag hoor ik ervaringen en tips! Femke

• inge

iedereen laten weten dat je werk zoekt, bij bedrijven langs gaan. gewoon ‘brutaal’ met je map en een mooi verhaal op pad. maar wat wil je eigenlijk, zelfstandig of voor een baas? groetjes Inge

• Femke

Het liefste zou ik juist voor mijzelf beginnen, maar het lijkt me juist het verstandigst om eerst wat ervaring op te doen. En inderdaad, overal aankloppen en werk laten zien is de manier, maar ik vraag me af wat de makkelijkste ingangen zijn. Ik heb via vrienden al werk bij twee tijdschriften, niet vast, maar ik wil naast dat ‘korte-termijn’ illustreren het liefst in de boekenwereld terecht komen. Weet jij toevallig van speciale sites of bemiddelingsbureaus (of iemand anders…)

• Inge

ik werk part time bij een baas zodat ik geen zorgen om geld heb en dat zou ik je echt aanraden! als ik even een week niet veel te doen heb maak ik me geen zorgen om de huur. ik zou iedereen een open sollicitatie sturen. er zijn wel bureau's maar dat gaat allemaal vaag via het internet en het is natuurlijk leuker om al je verdiende centen in je eigen zak te steken. ga langs bij uitgevers en zo. Het gaat alleen makkelijk als je de mensen zelf kent.

• Aafke

Hoi Femke,

Ik vroeg me af waar je woont, want misschien weet ik een erg leuke baan voor je, waar je zowel je schrijf- als je grafische kwaliteiten in kwijt kunt. Dit zou (voorlopig) gaan om een parttime functie bij een PR-Adviesbureau nabij Waalwijk.

Laat me even weten of je intresse hebt, of wellicht iemand kent die een baan in deze richting zoekt.

Groeten, Aafke