Zoek werk voor vriend

• Chrystal

Hello,

Een vriend van mij is afgestuurd als Grafisch Vormgever. Hij heeft 1 jaar aan de HKU gestudeerd. Hij werkt graag op de Mac. Hij is heel divers. Hij werkt met programma's zoals; Photoshop, Illustrator en soms Quark. Omdat hij altijd alles wilt leren is hij ook heel goed is Flash en 3D, Poser, Bryce, Premiere, After Effects enz. Hij kan geen baan vinden als Grafisch Vormgever, zelfs als hij onderaan wilt beginnen als een gewone DTP-er, krijgt hij te horen dat hij TE goed is. Dat hij zich zou vervelen in het werk dat ie zou krijgen.

Het maakt hem niet uit of hij begint als DTP-er, omdat hij zo graag een vaste baan wilt hebben.

Groetjes,…

• Yedi

Als dtp-er kun je nooit ‘soms’met quark werken. Alles wordt in dit pakket gemaakt, dus het verhaal, te goed, lijkt me niet terecht. Iemand zal niet snel te goed zijn als diegene nog geen enkele werkervaring heeft. Er zal waarschijnlijk een andere reden achter zitten. Als hij de laatste serie pakketten bij een sollicitatie vermeld krijgen ze waarschijnlijk de indruk dat ze met een webdesigner te maken hebben en niet een DTP/ Vormgever. De markt is ingestort wat resulteerd dat er weinig banen zijn, alleen als je heel goed en/of veel ervaring hebt, zijn ze te vinden.

En waarom schrijft hij niet zijn brief persoonlijk op dit forum?

• Inge

laat hem via het uitzendbureau proberen het heeft voor mij goed gewerkt. je zit maar 3 maanden aan dat bureau vast, daarna kun je in dienst bij het berdijf zelf.