gecentreerd printen

• Paul

Ik wil een PSD vanuit Photoshop gecentreerd printen met een HP deskjet 840C.

Ondanks dat ik bij afdrukopties aangeef “Afbeelding Centreren” wordt de afbeelding toch links uitgelijnd. Kent iemand dit probleem en weet iemand de oplossing om toch gecentreerd te printen.

Paul

• robin

Je canvas op het te printen formaat maken en dan je afb centreren.

Is een oplossiing in ieder geval.

• Paul

Nee helaas het werkt niet.

Ik krijg het wel voor elkaar door met de bovenmarge en linkermarge te spelen de afbeelding op gewoon papier gecentreerd te printen. Als ik met dezelfde instellingen op fotopapier print staat de afbeelding plots niet meer gecentreerd. Rara!

• Jeroen

je moet een nieuw document aanmaken dat exact de afmetingen heeft van het te beprinten papier. Dan plakje het plaatje in dat document en centreer je die handmatig (weergeven - linialen?). Als je dan print kan het niet anders dan dat het er zo uitkomt als op je scherm, net zoals robin al voorstelde dus……..

• Paul

Helaas.

Ik heb een nieuw document gemaakt van 296 x 210 = A4 formaat.

Op dit document heb ik mijn plaatje gecentreerd geplaatst.

Als ik print krijg ik de melding dat mijn formaat te groot is.

Deze melding negeer ik.

Ondanks dat het eigenlijk niet mis kan wordt mijn document links uitgelijn.

Dat is nog eens vreemd hé

• paul

je moet ook niet in photoshop een document aanmaken op A4 (is trouwens 297x210).

Dit document wordt dan door de meeste printers als te groot gezien omdat het buiten je printoppervlak valt..

Heb je ook opmaakprogramma's? Neem bijv. gewoon Word, importeer je beeld en centreer hem > print.

Photoshop is nou eenmaal geen opmaakprogramma…

n.b. Wel vervelend, nog een paul.. :)

• Paul

Ik heb exact gedaan wat je zij. Tevens nogmaals gedaan maar dan met Quark Xpress

Beide zonder resultaat. Ik denk dat er iets mis is mijn de manier waarop mijn printer aangestuurd wordt.

• robin

hmm, denk het ook…

wat gebeurt er als je het vlak er om heen 1% kleur geeft?

• Paul

Ik heb de achtergrond van het A4 document 100% blauw gemaakt.

Helaas. Hij centreert het gehele document links terwijl ik aangegeven had dat hij alles in het midden moest zetten.

Ik zal eens gaan zoeken naar een update voor mijn printerdrivers.

Toch bedankt.

Paul

• Jeroen

volgens mij is het onmogelijk als jij in photoshop een afbeelding aanmaakt (A4 = 297x210) en het te printen plaatjein het midden zet. Als je er dan 1 laag van maakt kan photoshop niet anders dan dat hele plaatje printen. Hij herkent het namelijk maar als 1 plaatje!! en als ie m links uitlijnt is dat goed want hij beslaat het hele canvas….

geef anders ff een adres dan mail ik een voorbeeldje…