opleiding!

• Els

Help!

Ik zie dat er op deze site allemaal vormgeving kenners ed. rondsurfen, dus vandaar deze vraag:

Al een hele tijd ben ik aan het zoeken naar een HBO opleiding….ik heb een half jaar communicatie gedaan, maar dat was niet helemaal wat ik zocht… was te veel bemiddelend en te weinig zelf uitvoerend….. ik weet nu dat ik de richting van het ontwerpen van internet sites/ reclame folders/ tijdschriften en dit soort zaken op wil. Hier zoek ik dus een passende HBO opleiding bij… WIE HELPT MIJ???

Mischien zit ik op deze site dan helemaal verkeerd, maar ik zie door de bomen het bos niet meer!!

Alvast enorm bedankt!

Veel liefs Els

• marleen

Hallo Els,

Kunstacademies hebben een grafische afdeling (viscom - visuele communicatie) (de meeste) en hierbij leer je het ontwerpproces met alle programma's voor het vrije ontwerp. Wil je minder vrij werken dan kun je naar een grafisch lyceum. Bezoek internetsites en ga naar de open dagen bij jou in de buurt. Van de kunstacademies weet ik dat er veel verschil is, maar ik ben op de open dagen van Maastricht en Rotterdam geweest en was wel onder de indruk. Het is daar heel afhankelijk van de student. Ik neem aan dat een grafisch lyceum minder op het eigen ontwerpproces gericht zal zijn en meer op de technische kant, maar ook daar zal een bezoek aan een open dag je verder helpen. Utrecht, Rotterdam hebben er in ieder geval een, verder: zoekfunctie internet! De ouderwetse manier met de decaan of studiebegeleider van je huidige opleiding wil ook nog wel eens helpen, als je tenminste een goede hebt…

Veel succes met zoeken en kiezen, ik hoop dat je hier iets aan hebt, Marleen.