Opleiding ??..

• Judith

Beste allemaal,

Met veel interesse heb ik de berichtjes gelezen over de opleidingen die je kan volgen om Grafisch Vormgever/Ontwerper te worden. Zelf wil ik nl. ook 1 van deze opleidingen gaan doen, maar omdat ik uit een heel andere richtring kom, moet ik beginnen met de basiskennis, het Grafisch Lyceum dus waarschijnlijk. Ik moet ernaast kunnen werken, dus het moet ook een (avond) deeltijdopleiding zijn. Ik heb heel erg gezocht maar heb tot nu toe geen een deeltijdopleiding kunnen vinden op HBO-niveau, met bijvoorbeeld een toelatingstest o.i.d….

Misschien heeft iemand een gouden tip ?

Ik heb wel kunstacademies gevonden met een deeltijdcursus, maar dat zijn vrije academies, kan iemand me uitleggen wat dit inhoudt ?

Graag zie ik reacties tegemoet, want ik vind het erg moeilijk een keuze te maken.

Ik heb veel eigen werk thuis, van eerdere schildercursussen etc.

Groetjes Judith

• Jeanet

Er zijn (gelukkig) nog steeds deeltijdopleidingen Grafische vormgeving aan een paar Academies (in ieder geval Den Haag en geloof ook Rietveld Amsterdam). Je hoeft hiervoor geen grafische kennis te hebben. In principe vooropleiding minimaal HAVO en talent en er is een toelatingsexamen. Er zijn veel deeltijdopleidingen opgeheven ivm het hoge uitvalspercentage (hogescholen worden betaald naar het aantal studenten dat afstudeert). Succes!

• Oirik

Dag,

volgens mij doet kunstacademie Arnhem ook nog altijd een deeltijdopleiding, en dat is dus een volledig erkende school, krijg je ook een officieel HBO diploma.

grtz,

Oirik

• Pien

kijk op www.junioracademie.com