HBO of LOI cursus?

• sander

Hallo,

Ik ben van plan naast mijn huidige baan een opleiding tot grafisch ontwerper te doen. Ik moet dus een deeltijd opleiding doen. Ik weet alleen niet of ik met een deeltijd HBO opleidng moet beginnen. Ik heb op internet wel gezocht en heb in Breda en Arnhem een deeltijd opleiding gevonden. Mijn werk is bij Venray in de buurt en die twee locaties zijn het dichtst bij mij in de buurt. Tenzij er in Eindhoven ook nog een opleiding is maar die heb ik niet gevonden. Zelf woon ik in Hengelo dus daar in de buurt wil ik ook wel een opleiding volgen. Kan dat ook b.v. in Enschede of Deventer?

Volgende punt. Ik heb in een brochure van LOI gezien dat ze een opleiding voor reclametekenen hebben van een jaar en aansluitend een opleidng tot grafisch ontwerper van een half jaar. Heb ik wat aan deze opleiding of is dit zonde van de moeite en tijd?

Hopelijk kan iemand me helpen.

Groeten, Sander

• jeanet

Hai Sander,

zie ook de thread Opleiding???? hieronder.

De hogeschool voor de kunsten in arnhem heeft een vestiging in kampen (zijn gefuseerd). En er zit er ook een in Enschede geloof ik. Vergis je echter niet: een HBO opleiding Grafisch Ontwerp aan een hogeschool in deeltijd naast een fulltime baan is niet niks.

Je zou de dtp opleiding van Kreft Advies kunnen proberen: schijnt erg goed te zijn.

LOI lijkt me niet echt professioneel…. Reclametekenen??? de term alleen al…

• Oirik

Ik denk dat de LOI-cursus, als je ooit bij een reclamebureau aan de slag wilt gaan, daar weinig indruk zal maken, ongeacht het niveau van deze cursus die ik niet ken. een reguliere grafische deeltijdopleiding aan een mbo of hbo lijkt mij beter en vakgerichter.

grtz,

oirik

• jewel

ik volg op dit moment de LOI grafisch ontwerpen cursus, ik moet er eerlijk bij zeggen dat je erg gemotiveerd moet zijn om de opdrachten te maken. Het is erg veel tekenen. In het begin is het even doorbijten door de geschiedenis, maar later kun je ‘leukere’ opdrachtjes maken zoals een voorkant folder ontwerpen enz.