HELP!

• mirjam

Beste mensen,

Mijn naam is Mirjam en ik ben moeder van twee kleine kinderen. Naast het moederschap ben ik een zelfstudie aan het doen op het grafische gebied. Ik heb in het verleden het Grafisch Lyceum gedaan en ben mijn kennis wat aan het uitbreiden. Via een baan/stagelopen kwam ik niet verder en zo kwam ik ook weer niet aan ervaring. Zonder ervaring kom je vandaag de dag nergens meer “aan de bak” en zo is het balletje weer rond. Daarom ontstond bij mij het idee om zelf mijn portfolio wat uit te breiden. Ik ben voor een bedrijf een cd-catalogus gaan ontwerpen. (waar ze zelf niet echt achterstonden maar ach het is gratis, dus doe dan maar) Dat doe ik m.b.v. Adobe Acrobat. Gewapend met een viertal boeken ben ik aan de slag gegaan. De pagina's maak ik op in illustrator, en de bookmarks in acrobat. Ik ben nu een heel eind gekomen, maar stuit op een aantal vragen. Ik heb het halve land inmiddels al afgebeld/gemaild maar niemand die me helpen kan. (Ja tegen een vette rekening, maar dat kan ik niet betalen) Ook opleidingen en cusrusleiders heb ik gevraagd. Niets,nul. Ik vind het erg jammer dat ik geen feedback kan vinden hieromtrend. Het valt me overigens op dat er zowieso weinig over te vinden is. En dat is gek, want ik heb hier toch een aantal cd-roms liggen van bedrijven en die zullen toch ergens gemaakt moeten zijn. Het is per slot van rekening voor mij een soort “probeersel” en ikzelf wil uiteraaard alles tot een mooi geheel maken. Nu ga ik jullie eens vragen om hulp. Ik weet niet of ik bij jullie aan het juiste adres ben, maar ik hoop via via toch verder te komen. Er moet toch iemand zijn die mij op weg kan helpen?

mirjam

• inge

wat wil je weten dan? of lees ik niet goed

• C o n k

Misschien is dit al een zinvolle tip:

De opmaak van een catalogus kun je het beste maken m.b.v. een opmaakprogramma zoals Quark Xpress of Adobe Indesign.

Illustrator is een tekenprogramma, je kunt er wel een leuke lay-out mee maken voor een klein aantal pagina's, maar als je meerdere pagina's wilt opmaken schiet het te kort.

En net als Inge vraag ik me ook af, wat je nu eigenlijk wilt weten en waar je precies hulp bij nodig hebt.