Automatisch tekst op foto

• JIP

Hallo,

Ik zoek een programma waarmee je automatisch op je foto's een tekst kan plaatsen.

De tekst moet hetzelfde zijn op alle foto's op de zelfde plaats nl rechts onderin.

ZIjn er programma's die dit kunnen, zonder dat je foto voor foto het zelf moet doen?

groeten

JIP

• Rob

Dat kan met een batchverwerking in Photoshop!!

Succes

• JIP

Maar hoe doe ik dat dan? ik heb photoshop 5 en 7 maar ik snap er geen snars van

haha

alvast bednakt

Rob schreef:

>

> Dat kan met een batchverwerking in Photoshop!!

>

> Succes

• Nil

JIP. De batch bewerking in Photoshop gaat als volgt. Ik beschrijf het even zoals ik er zelf mee werk, je er bij vertellend dat ‘mijn manier’, waaraan ik dus gewend ben niet perse de beste hoeft te zijn.

Eerst moet je een ACTIE maken. (Zorg dat de foto's die je wilt bewerken in 1 folder staan). Open hieruit 1 afbeelding. Via menu ‘windows’ open je het ‘actions’ menu. Via het pijltje rechtsboven in dit venster start je een nieuwe actie op. Geef het een leuke naam en klik op ok . Onderin het venster verschijnt een rode stip; het ‘opnemen’ van de actie begint. Nu bewerk je de geopende afbeelding zoals je wilt. Bijvoorbeeld: maak een text laag aan, voeg de text in, voeg de lagen weer samen, pas het formaat eventueel aan en bewaar het bestand zoals jij dat wilt in een ANDERE folder dan waar de orginelen staan. Als alle ‘bewerkingen’ uitgevoerd zijn klik je op het ‘stop’ symbool in het ‘actions-venster’. Je actie is nu opgeslagen en je kan precies nalezen wat je gedaan hebt in het venster.

Dan stap 2. Open alle te bewerken afbeeldingen (en sluit degene die je net gebruikt hebt om de actie vast te leggen). Ga dan via het menu naar BESTAND (file) en kies vervolgens ‘AUTOMATISCH’ (automate) en BATCH. Het venster wat nu verschijnt bied verschillende mogelijkheden. Ik kies zelf altijd voor PLAY: Action -van je keuze-. SOURCE: Opened Files en dan DESTINATION: None. ERRORS: Stop for Errors. Klik op ok en ga lekker achterover zitten en bekijk wat je computer voor je doet….

Het lijkt een ingewikkeld verhaal. Aan te raden is om eerst wat test bestanden te gebruiken en ALTIJD een backupje te maken (met andere bestandsnamen) voor dat je aan het echte werk begint.

Dussssssss…. Ik hoop dat je het allemaal begrijpt. Anders gewoon even mailen!

Succes!

Lin

• klots

Arles Image Webpage Creator kan dat ook. Maar dat is speciaal gemaakt voor het plaatsen van foto's op internet. Dus met een tekstbalkje (helemaal naar eigen smaak aan te passen) of met een zelf aan te passen watermerk. Vele mogelijkheden. Echter bij publicatie op internet krijg je wel wat reclame mee dmv een link naar hen onder aan de page. Voor drukwerkfoto's is dit geen optie omdat je altijd met jpg files met een lage resolutie werkt.

Hopelijk weer een toegevoegde waarde aan je vraag ;-)

klots