POD

• lila

Hallo allemaal,

Ik ben een GMT-student en ben bezig met een nieuw project. We moeten zogenaam een drukkerij reorganiseren. Een drukkerij moet dus gebruikt maken van Printing On Demand. Ik ben een tijdeje al bezig om allelei informatie te verzamelen maar dat wilt niet lukken.

Kan iem mij misschien iets concreet vertelen over Printing On Demand en hoe die eigenlijk in een drukkerij werkt?

dank u,

Lila

• Rob

De basis van POD is:

niet meer printen dan de afnemer nodig heeft en dan wel zo snel en goedkoop mogelijk.

Op de huidige generatie digitale persen kunnen de te drukken bestanden op een HD worden opgeslagen en razendsnel naar een printgeheugen (een RAM-geheugen van meerdere GB) worden opgeroepen. Iedere print kan andere informatie bevatten zoals NAW gegevens of wisselende afbeeldingen terwijl de drukpers gewoon op volle snelheid doorloopt.

Kijk voor nadere info maar eens op de site van HP/Indigo of Heidelberg. Het beste beeld krijg je echter als je bij een digitale drukkerij binnenloopt en om een rondleiding vraagt. De meeste drukkerijen zullen dit met alle plezier doen.

Veel succes