Voor jezelf aan het werk

• me

Wie heeft er voor mij tips, ik wil graag wat meer werk voor mezelf gaan doen. Ik werk nu al wel eens freelance maar ik wil niet mijn baan helemaal opgeven.

Zijn er mensen met ervaring in het opstarten van een bedrijfje? Naast Grafische Vormgeving geef ik ook trendadviezen en heb ik wat ervaring in etaleren en styling.

Bedankt

• inge

Ik ben een ruim half jaar geleden voor mezelf begonnen. Ik maak een beetje uit je vraag op dat je niet helemaal voor je zelf gaat beginnen. Als dat zo is moet je even kijken of je kan aantonen dat je ondernemer bent. Je moet daarvoor 3 dagen in de week werken en meerdere klanten hebben. Als dat niet zo is ben je hobbyist en zijn er andere regels. Ik heb me ingeschreven bij de kvk en vandaar is alles gaan rollen met belasting en zo, maar dat hoef je als freelancer niet. Je moet zelf maar bepalen of je het wilt. ik heb het gedaan om serieus genomen te worden. Je kunt bij de belasting trouwens een cd rom aanvragen voor zelfstandige ondernemers, daar staat alles op.

veel succes