afbreken in XPRESS

• Renée

We werken in Xpress 4.1 en hebben al lang last van het volgende probleem:

Bij sommige afbrekingen ‘vergeet’ het programma een letter af te beelden. Bijvoorbeeld een afbreking in het woord beeldbewerking ziet eruit als be- ldbewerking. De e valt dus weg. Bij handmatig corrigeren staat hij er wel weer, is dus niet echt weg, maar het is zeer irritant, ook voor klanten. Wie kent dit probleem? Is dit een fout in Xpress of is er iets aan te doen? We hebben al naar de instellingen in het Afbreekmenu gekeken maar niemand weet iets op. Wie helpt???

• linda

Hoi Renée.

Dit is, heel vervelend, een ordinaire bug in Xpress. Je doet er verstandig aan deze versie even te updaten naar 4.11 want het heeft te maken met de schermafbeelding module in het programma.

En ja, heb zelf ook dit probleem gehad en na die update werkte alles (gelukkig) weer goed….

Goodluck!

• Renée

Was ik al bang voor. Heb wel 4.11 maar die geeft bij mij nog meer problemen. Maar om hiervoor een update aan te schaffen… Wacht wel op 6.

Dank in ieder geval…

• linda

Hmm… Schiet me nu ook net te binnen dat ik ook ATM (dat ook voor schermweergave zorgt) óók heb geupdate… Heb je dat al geprobeert?

• Renée

Ik werk met ATM 4.6, toch niet echt heel gedateerd. Afbrekingsfout staat overigens ook in print en heeft voor zover ik kan zien niets met bepaalde fonts te maken. Logischer is dat het een fout in Xpress is toch? Zal 's een proefje doen met Suitcase vs ATM, wie weet (update ATM is goedkoper dan update Xpress)

Nog iemand suggesties??

• k.suierveld

Hallo Renee, dit komt mij ook bekent voor.

ik werk op een repro bij een gemeente en hier doet dit zelfde ook voor.

ook 4.1 het enige wat ik hier voor weet is goed op de afbrekingen letten.

verder zou ik het ook wel willen weten.

groetjes Klaas