Ik heb het boek “Illustrator het Complete Handboek” van T. Alspach. De vertaling dus. Net mijn eerste opdrachtjes PROBEREN uit te voeren, maar ik snap er niets van. Op pagina 73 lukt het me grassprieten te tekenen. Dit dient allen met het potlood te gebeuren en een groene vulling met zwarte omtreklijnen. Simpel, dat weet ik.

Maar dan de laatste 2 stappen. Een omtrek van een boom tekenen met een donkere kleur erin is ook weer te simpel voor woorden. Maar kijken we nu naar de laatste stap - het tekenen van de boomstruktuur - dan snap ik in ieder geval niet wat er bedoeld wordt.

Ik citeer:

“Om de structuur op de schors te maken, wijzigt u de Vulling in Geen en de Lijn donkergrijs. Sleep om de omtrek van de boom, waardoor cirkels en golvende patronen ontstaan.”

Wat moet je slepen. Gewoon het potlood?

Moet je OM de boom heen slepen, of moet je gewoon elk cirkeltje van de boomstructuur zelf tekenen?

Ik hoop dat iemand het boek ook gelezen heeft, want zonder dat je het zelf hebt gedaan kom je denk ik niet uit mijn vraag. Maar toch misschien wel als je zelf Adobe Illustrator 10 al wel helemaal snapt. Goed, diegene die me willen helpen, nu al onwijs veel dank!

groeten

Maarten