kaartjes laten drukken

• frankie

Ik wil graag visitekaartjes laten drukken. Heb hiervoor ook een ontwerp gemaakt echter het ontwerp is geheel in photoshop gemaakt. Met dat programma kan ik aardig overweg, maar Illustrator en Quark ben ik niet zo thuis. Waar moet ik op letten als ik de ontwerpen afgeef bij de drukker, of beter me toch even verdiepen in Quark? Zo ja kan iemand mij een goede titel geven van een boek dat de interactie tussen Quark, Illustrator en/of Photoshop behandeld?

Ben al wel zover dat het bestand in CMYK is ipv RGB. En natuurlijk is ook de resolutie hoog genoeg.

Alvast bedankt voor de antwoorden/opmerkingen.

Frankie

• Shirley

Je zou je visitekaartjes ook digitaal kunnen laten drukken dit is veel voordeliger omdat het praktisch niet uitmaakt hoeveel kleuren je gebruikt. En het wordt net zo mooi als drukken!

Punt twee een goede drukker moet gewoon een montage kunnen maken hoor met een photoshop bestand ik weet niet in hoeveel kleuren het kaartje is opgemaakt maar de bedoeling bij een drukkerij is als je met pantone kleuren werkt dat alles of in pantone kleuren staat of alles in cmyk dus niet beide want als je het dan kleurgescheiden uit gaat draaien krijg je iets van 8 pagina's

groetjes Shirley