ontwerp logo

• Mirjam

Mijn vraag was, hoeveel er gevraagd kan worden voor het ontwerpen en opmaken van een logo.

Ik hoop dat iemand mij een indicatie kan geven.

groet Mirjam

• C o n k

Hoe lang denk je daarmee bezig te zijn en heb je het al vaker gedaan?

• Mirjam

Ik weet niet hoelang ik er mee bezig zal zijn, maar wat voor uur tariev kan ik erop zetten?

• C o n k

Dat tarief hangt uiteraard ook af van je kwaliteiten en ervaringen. Is dit de eerste keer, dat je een dergelijke opdracht aanneemt? Ben je student grafsiche vormgeving? Vertel eens wat meer daarover. Dan kan ik misschien wat meer zeggen.

• Mirjam

Een vormgever gaat het maken. ik ga er dan wel vanuit dat de kwaliteit goed is en dat hij er ervaring mee heeft.

• C o n k

Oh, ik dacht dat je zelf de opdracht had gekregen en niet goed wist wat je ervoor moest vragen. :-)

Het ligt dus anders; Je wil zelf een logo laten maken door een ander persoon.

Ik ga ervan uit dat je toch wel een portfolio hebt gezien of wat voorbeelden van andere ontwerpen? Iedere ontwerper heeft een eigen stijl en die moet bij jou wel aanspreken, dus ik raad aan om toch zeker voor een ontwerper te kiezen, die in jouw straatje past. Ervan uit gaan dat de kwaliteit goed is, zou ik niet doen. Eerst zien dan geloven. Er zijn in deze wereld veel beunhazen, dus…

De bedragen voor een logo variëren enorm, de één vraag een paar honderd euro en dat kan oplopen tot getallen met 3 of zelfs 4 nullen. Het hangt echt van de ervaring en de reputatie van de ontwerper af.

• Shirley

Er zijn ook bedrijven die het als service doen en helemaal geen geld vragen om een logo aan te passen als je iets van drukwerk besteld