Opleiding/cursus conceptueel creatief denken

• Pien

Ik ben op zoek naar een cursus of opleiding op het gebied van creativiteit en dan geen opleiding op het gebied van programma's (photoshop etc.) maar meer de gedachte achter de creaties. Waarom iets wel werkt en waarom niet?hoe breng je iets over op een andere manier dan de geijkte? Meer een beetje de marketing achter de creatieve uitingen!

wie oh wie snapt wat ik bedoel en kan me verder helpen?

• Laurens

Hallo Pien,

Er zijn wel cursussen en workshops waar het ontwerpen centraal staat. En dan wordt volgens mij ook de communicatie / marketing kant belicht. Ik weet wel dat dit een veel behandelt onderwerp is op de hbo opleiding communicatie. Je zou misschien contact op kunnen nemen met één van de volgende instanties:

- GOC in Veenendaal

- Stivako

- Grafisch Lyceum (die hebben ook vaak cursussen)

Tenzij je dit al gedaan hebt natuurlijk.

Succes!

Laurens

• Pien

Beste Laurens,

dank je voor je reactie ik ga eens op hun site kijken!

GR Pien

• Renée

Pien,

je zou het bij de ‘Hallo’ opleiding kunnen proberen, korte opleiding (1 jaar geloof ik) voor mensen uit de reclame (adres weet ik niet, maar zitten in Amsterdam). Of een Hogeschool vd Kunsten, grafisch ontwerp, is veel conceptdenken etc. Er zijn er alleen niet veel meer met deeltijdopleiding. En in Rotterdam zit onderdeel van Hogeschool die met name in art/copy/concept/marketing opleidt. Weet even niet meer hoe die heet maar is ook 4 jr HBO.

Succes!