updates

• dtp-er

We werken hier nog met Quark 4, Photoshop 5 en Illustrator 8 (geen Indesign). Argument van de chef: we gaan niets updaten of over op Indesign, want het kost allemaal geld en tenslotte werkt alles nu ook goed.

Wat zijn jullie argumenten om wél bij de tijd te blijven en te gaan updaten naar Quark 6 en Adobe's Creatieve Suite (incl. Indesign)?

Als creative dtp-er worden mijn creatieve mogelijkheden in ieder geval wel beperkt en ook moeten adverteerder wel eens gevraagd worden om hun advertenties in Quark 4 opnieuw te sturen.

Ik zou in ieder geval wel willen overschaken naar Indesign (met bijbehorende Photoshop/Illustrator CS). Ziet er allemaal erg indrukwekkend uit al die nieuwe creatieve mogelijkheden. Zou er nog mooiere advertenties en tijdschriften mee kunnen maken denk ik.

Maar ja, of de chef nou gelijk heeft met “zonde van het geld”….

• Oscar

Er is duidelijk een trend in het voordeel van indesign .

Een groot nadeel is dat je de hele workflow weer opnieuw moet testen,

ik bedoel dan plaatbelichters en filmoutput digitaal drukwerk enz.

In de toekomst word het allemaal certified PDF en PDF is nu eenmaal van adobe en die zal daar dus altijd in vooruitlopen.

Stilstand is achteruitgan ! ( vast van Churcil of een andere hotemetoot )

mischien is je baas daar gevoelig voor.

Altijd een goede timing kiezen, als zo'n Quark 4 bestand weer problemen geeft of zo.

Succes.

• Tazzie

Misschien kan je je baas het volgende vertellen

Ik ben sinds januari overgestapt naar Indesign CS (heb ook Quark 6 maar werk er nooit meer mee)

Hoewel ik heel kritisch was (ik had ooit de eerste versie geprobeerd en die trok op niets) moest ik al heel snel mijn mening herzien.

Hier volgen een aantal argumenten voor uw baas

1) Kostprijs

Het volledige Designpakket kost nauwelijks meer dan een enkele Quark

(En upgraden zal toch ooit moeten)

2) Tijd en dus terug grote geldbesparingen

Met indesign zal je enorm veel tijd besparen omdat een aantal photoshop

functies nu rechtsstreeks beschikbaar zijn

- slagschaduw

- doezelaar

- ….

Je hoeft dus geen tijd te verspillen met eerst je psd te maken, dan een eps en dan in te voegen en dan tot de conclusie te komen dat het toch niet is wat je ervan gedacht had

Ook kan je in indesign PSD files invoegen (wat een enorme grote tijdbesparing is omdat je niet alles hoeft te detoureren + ook kan je nu veel vlotter en veel mooiere uitsnedes en overvloeiers maken)

Door die PSD files (en nog door tal van andere functies) kan je veel creatiever zijn (of veel zaken die vroeger veel tijd en schuifruimte namen) op een vlotte manier verwerken (wat de klanten alleen maar positief zullen vinden)

3) De volledige integratie omdat alles van adobe is.

Succes met het overtuigen

• Joachim

Indesign is inderdaad een behoorlijke sprong vooruit! Er zijn veel omslachtige dingen erg makkelijk gemaakt! Maar of je er nou mooiere dingen mee maakt… dat heeft niet zoveel met een pakket te maken denk ik