advies opleiding

• Claudia

Ik heb 14 jaar dtp ervaring opgedaan bij een textieldrukkerij. (veel kennis van photoshop en Illustrator) Nu ben ik weer op zoek naar een nieuwe baan en wil mij laten bijscholen omdat ik het gevoel heb dat ik toch wat kennis mis om ergens anders weer aan de slag te gaan.

Nu zit ik eraan te denken om een cursus grafisch ontwerpen bij LOI te gaan volgen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Tevens wil ik indesign gaan leren, misschien bij appoint of bij het Goc (e-learning).

Kan iemand mij advies of tips geven wat er waar ik dit het beste kan doen.

Het zijn allemaal dure cursussen, ik moet het zelf betalen, dus wil geen verkeerde beslissingen nemen.

Alvast bedankt,

Claudia

• C o n k

Hoi Claudia,

Zelf heb ik eerlijke gezegd geen goede ervaringen met dergelijke cursussen. Ze zijn inderdaad vaak erg prijzig (zoals je zelf al zegt) en naar mijn mening leer je meer door veel met een pdergelijk rogramma te werken.

Ik heb geen ervaring met Goc/Appoint, ik kan daar dus niets over zeggen.

Wil je je geld nuttig besteden, dan kun je beter het gewenste programma aanschaffen i.p.v. het geld steken in een cursus.

Als je een licentie hebt van bijvoorbeeld een Adobe programma krijg je gratis ondersteuning op de Adobe website en je kunt terecht bij de helpdesk.

Het vak van grafisch ontwerper onder de knie krijgen is een combinatie van uiteraard talent en een goede opleiding. Een opleiding kan daarbij een goede ondersteuning bieden. Avondopleiding kunstacademie lijkt me heel geschikt, omdat je daar ook veel leert m.b.t conceptontwikkeling naast het creatieve, visuele aspect.

Als je nog vragen hebt, dan hoor/lees ik het wel. :-)

• Joachim

Hallo Claudia,

Ik ben het helemaal eens met bovenstaand verhaal.