trends in reclame

  • nieuwsgierige studente

    Ik ben erg benieuwd of iemand mij op weg kan helpen met mijn zoektocht naar trends m.b.t reclame, communicatiemiddelen. Wat ijn de trends op 't moment?

    alvast bedankt

  • jumanjii

    Hey, nieuwschierige studente,

    De trends:

    Zo als altijd: steeds jonger personeel (goed opgeleid (hoewel)) maar goedkoop, ik zeg wel eens dat ze vaak iemand zoeken van 20 met 30 jaar ervaring.

    De trend is echt jong en goedkoop, kwaliteit staat op de tweede of derde plaats.

    Scannen, vroeger een specialistisch vak, tegenwordig vaak vervuld door studenten met een computertje en een scanner van amper 100 euro.

    Alles moet goedkoper!

    Werkgevers negeren werknemers, bekijken ze nauwelijks en hebben zo als altijd alleen oog voor OMZET.

    Voor een baantje bij b.v. de Konmar of Albert Hein moet je minimaal Mavo/Havo hebben. Betalen is er niet bij.

    Wel een of ander (vaag) figuur aan nemen voor een top-functie ad 12 miljoen.

    Trends: steeds goeiekoper en jonger (makkelijk de vormen/intimideren)

    Greetz Jumanjii

  • Joachim

    beetje gefrustreerd?

  • jumanjii

    Nee hoor!

    Juist heel reeel!

    Als je goed kijkt (daar hoief je geen econoom of zo voor te zijn) dan zie je dat het zo is.

    Voor een baantje als vakkenvuller bij o.a. de Konmar moet je minimaal mavo hebben!

    Ben je ouder als 36 jaar dan ben je te duur (je moet nog tot je 65e, dus nog 29 jaar) maar ben je al snel te duur, of te hoog opgeleid of te laag opgeleid of gebonden aan bepaalde tijden omdt je een gezin hebt, noem maar op, er is altijd wel een excuus.

    Zelf heb ik niet te klagen, ik heb ooit een (1) dag zonder werk gezeten.

    Heb en kan meer werk krijgen dan mij lief is, als ik wil werken van 07.00 tot 23.00 is dat geen probleem, als ik in het weekend wil werken, geen .. pro…

    Dus gefrustreerd, nee maar wel reeel blijven en gewoon kijken waar de nieuwe generatie tegenaan moet hikken, hoewel 't is eigenlijk altijd zo geweest.

    c.u. Jumanjii