Student, Grafisch ontwerper,cartoon tekenaar zoekt bijbaan

• Kevin Favier

Mijn naam is Kevin Favier, 3e jaars student Kunst en Techniek in Enschede. Ik woon in ‘s-Heerenberg (Gelderland) dichtbij Doetinchem en zoek een bijbaan (bijvoorbeeld freelance) in de grafische branche. Mijn vakgebied is 2d Design (logo’s, headers, affiches, DVD covers noem maar op) 3d Design (3d Modellen), Cartoons tekenen in allerlei stijlen, kleine Animaties (flash). Als u misschien iets heeft, kan ook een eenmalige opdracht zijn, dan hoor ik het graag!

Groetjes,

Kevin Favier

• jumanjii

Vergeet het maar,

Werkgevers zoeken mensen met 40 jaar ervaring voor een salaris van een 14 jarige!

Anders kunnen ze zelf straks niet meer in een jaguar of mercedes rijden (zijn ze bang voor).

"t is nu eenmaal zo

• Joachim

Ik geloof dat men je pessimistische, azijnpisserige verhaaltje wel een keer gehoord heeft, ik in ieder geval wel en het stoort me…

Sorry hoor, ik kan gewoon niet zo goed tegen de manier waarop jij tegen het vak aankijkt…. als je het zo verschrikkelijk vindt en je je er zo aan opnaait, moet je hier misschien niet meer kijken….

groeten, Joachim

jumanjii schreef:

>

> Vergeet het maar,

>

> Werkgevers zoeken mensen met 40 jaar ervaring voor een

> salaris van een 14 jarige!

>

> Anders kunnen ze zelf straks niet meer in een jaguar of

> mercedes rijden (zijn ze bang voor).

>

> "t is nu eenmaal zo

• Kevin Favier

Ik snapte ook het belang van dat berichtje niet. Waarom zou je uberhaupt zo'n reactie plaatsen? Ik doe maar net of ik het niet gezien heb.

Bedankt Joachim voor je tegenreactie.

• Rob

Inderdaad beetje vreemde actie.

Misschien heeft jumanjii gewoon niet genoeg talent om aan de bak te komen en zit ie daar een beetje over in.

• messenger

Hoe vreemd de reactie ook is, een kern van waarheid kan ik er wel aan ontdekken: vaak worden er in advertenties inderdaad bakken aan ervaring geëist, van alle softwarepaketten die er bestaan, flink aantal jaren bureauervaring, etc. etc. En daar staat dan een minimaal loontje van 1500 euro bruto tegenover. Sorry, maar daar doe ik het toch niet voor…

• Joachim

Daar heb je gelijk in, het ging me dan ook meer om de vorm dan om de inhoud…

• Rob

Ik vind van niet, ik ben op mijn 19e, zonder mijn opleiding te hebben afgemaakt bij DTP afdeling van een drukkerij gekomen. Inmiddels ben ik 23 en Art Director bij een reclameburo.

• joachim

Wat voor jou geldt, geldt natuurlijk niet voor iedereen en daarbij, dat is ook alweer vier jaar geleden en iemand van 19 in dienst nemen is niet zo duur. Ze stonden voor mij ook in de rij vier jaar geleden… (toen was ik ook 19)

Zou het je nu ook zo gemakkelijk vergaan zijn als je werkloos was? Ik denk van niet…

Je moet goed begrijpen dat ik zelf niets te klagen heb, maar ik begrijp de frustraties wel die hier ge-uit worden…

• Rob

Als je zorgt dat je portfolio er goed en verzorgt uitziet en je kunt een beetje praten dan ben je al een heel eind verder. Ik snap best dat de banen nu niet voor het oprapen liggen maar waarom daarover klagen? Die energie moet je daar niet voor gebruiken. Gewoon doorzetten en je suf solliciteren.