Trage EPS bestanden

• Oscar

Ik heb een lastig probleem,

Ik werk met windows XP ( pro )

als ik een map ( folder ) open met veel grote .EPS bestanden

( bijvoorbeeld 150 stuks van 40 a 50 MB )

Dan gaat windows op de achtergrond heel langzaam al die bestanden door werken.

Wat er gebeurt weet ik niet maar ik kan niks anders meer doen ( behalve lang wachten )

Bestand voor bestand krijgen ze dan een EPS logo als ikoon.

Ook in de verkenner van nero gebeurd dit steeds.

Ik ben inmiddels erg vaardig geworden in het kopieren en branden van mappen zonder de inhoud te bekijken maar dat is weel een beetje raar.

Kan ik dit voorkomen?

Kan dit anders ??

• Joachim

Ik zou zeggen: lekker overstappen op de Mac!… (omdat ik geen flauw idee heb waar dat aan ligt, maar ik weet wel dat ik zoiets nog nooi eerder heb meegemaakt)

groeten

• Oscar

Lijkt me een wat overdreven actie,( naar de Mac )

Xp werkt prima alleen dit probleem moet ik oplossen.

Maar ik ga het uitpuzzelen !

• Rob

Ik denk dat het met de preview indeling van de EPS'en te maken heeft. XP wil alle bestands info laden. Tis hetzelfde als een map met daarin veel zware filmbestanden.

Probeer eens de mapweergave aan te passen. (zonder voorbeeld)

• Oscar

Weergave van de map heeft er helaas geen enkele invloed op.

Welk programma het standaard programma is ook niet.

We blijven speuren dus.

• Robtix Communications

Ik weet niet of het er iets mee te maken kan hebben, maar windows (ook XP) heeft duidelijk moeite met postscript, omdat het oorspronkelijk een Apple georienteerd taal is. Misschien kan ik je iets meer info geven als ik weet of het Illustrator, Photoshop of wat voor eps het ook is. EPS = encapsulated postscript. Zijn de bestanden opgebouwd uit CMYK op RGB? Wat voor videokaart heb je in je PC? XP zal zeker om kunnen gaan met een EPS, maar het ligt er aan wat voor EPS. Zelf werk ik met zowel Mac OS als met Win XP en heb dit nog niet eerder aan de hand gehad. Ik hoop dat je hier iets mee kan. Succes Rob Rietveld.

Ps. laat even weten als je een oplossing hebt, is leerzaam voor iedereen.

• Kopie Kraus R'dam

Het probleem is simpel open je eps in quark of in het prg waarin het gemaakt is

(Natuurlijk heb je geen stommiteiten zoals inlezen over het internet/intranet maar let ook eens op bepaalde cd's die nog steeds 2 / 4 speed zijn!)

Eerst kopieren naar lokale HD (Gebruik zelf meestal pc's soms mac en je raad het al PC gaat beter!!! groeten van Kopie Kraus

Ps Wij werken dagelijks met allerhande aangeleverd (bagger) materiaal ;-)Oscar schreef:

>

> Ik heb een lastig probleem,

> Ik werk met windows XP ( pro )

> als ik een map ( folder ) open met veel grote .EPS bestanden

> ( bijvoorbeeld 150 stuks van 40 a 50 MB )

> Dan gaat windows op de achtergrond heel langzaam al die

> bestanden door werken.

> Wat er gebeurt weet ik niet maar ik kan niks anders meer doen

> ( behalve lang wachten )

> Bestand voor bestand krijgen ze dan een EPS logo als ikoon.

>

> Ook in de verkenner van nero gebeurd dit steeds.

>

> Ik ben inmiddels erg vaardig geworden in het kopieren en

> branden van mappen zonder de inhoud te bekijken maar dat is

> weel een beetje raar.

>

> Kan ik dit voorkomen?

> Kan dit anders ??

• Oscar

De bestanden staan al lang op de HD.

steker nog ze zijn nog nooit ergens anders geweest.

He probleem zit hem denk ik in de verkenner van windows,

de andere applicaties ( photoshop en nero ) gebruiken gewoon dit deel van win XP.

• Bart

Het probleem zit waarschijnlijk in het feit dat er aan de eps-bestanden een voorvertoning is meegegeven. Je Windows pc gaat dus al die bestanden inderdaad doorbladeren en de previews genereren. Je zou alle bestanden kunnen openen in Illustrator en ze kunnen opslaan zonder voorvertoning. Ik geloof niet dat er een batch-functie in Illustrator zit dus….succes.