Hallo Wiggy
Ik heb niet echt een verklaring voor je probleem. Ik wet wel wel dat eps een bestandsformaat is waar snel wat aan kan mankeren…
Als ik jou was zou ik aparte advertenties maken… Dus elke advertentie zijn eigen mapje met afbeeldingen en quark-bestandje (en evt. lettertypje).
Met quark van elke advertentie een postscript maken (met het precieze formaat van die advertentie). Die postscript door distiller trekken en voila, je hebt een mooie precieze pdf (met deze stap heb je al min of meer een controle uitgevoerd).
Al deze losse pdfjes kun je daarna in een quark-verzamelbestand importeren (illustratiekader precies het formaat van de advertentie). Zorg wel dat je voor quark xpress 4 een pdf-filter hebt (gratis te downloaden).
Het is iets meer werk dan gewone eps-en maken maar veel veiliger, een ander voordeel is dat als je je opdrachtmap brandt, het voor de volgende keer heel erg overzichtelijk is (voor herplaatsers etc). Je zult zien dat je dit veel tijd scheelt die je anders kwijt was geweest met gekloot en gezoek met en naar oude bestandjes.
ik hoop dat het zo een beetje duidelijker is,
groeten, Joachim