Wat kost het DTPen van een brochure

• Maarten

Ik vraag me af wat het kost om een fullcolor brochure te laten dtpen..

Het keert 6x in een jaar terug. Er is al een bestaand “stramien” dus het gaat om het plaatsen van teksten en afbeeldingen.

De brochure telt 24 kantjes A4

• Rob

Zonder het werk te zien is het moeilijk te zeggen. Hoeveel beelden per pagina, welke indeling voor de txt enz.

Als alle afbeeldingen klaar voor publicatie zijn en de txten alleen maar copy/paste nodig hebben, denk ik dat een pagina niet meer dan 0,5 tot 1 uur mag kosten. Maar in praktijk valt het vaak tegen; net te veel txt, beelden in de verkeerde kleurmodus enz.

Als freelancer kan ik nog werk aannemen tegen een vriendelijk tarief (ik werk vanuit huis). Ik ben eventueel wel bereid om een testrun te doen.

Laat maar een berichtje met E-mail adres achter als je meer info wilt hebben.

• R&B graphic productions

Hallo Maarten,

Zoals Rob in het bericht hierboven al schetst, is het moeilijk om zo een prijs te berekenen. Je geeft bijv. niet aan om welk opmaakprogramma het gaat.

Moeten er bijv. ook proeven gemaakt worden of PDF-bestanden.

Graag ontvang ik wat meer informatie om tot een passende prijs te komen.

Ook ik werk vanuit huis met de bekende pakketten op de Mac.

Neem vrijblijvend contact met me op, samen komen we er w.s. wel uit!

mvg,

R&B graphic productions

Hilversum

M 06-21562444

T 035-6218408

E rb.prepress@chello.nl

• Miranda

Hallo Maarten,

Indien het bestand in QXpress of Indesign reeds drukklaar (juiste typogrammen aanwezig) is opgemaakt, de teksten plat (zonder opmaak) worden aangeleverd en de beelden/illustraties drukklaar worden aangeleverd (juiste kleurmodus/afbeeldingsgrootte/etc.), dan kom je al gauw uit op een bedrag tussen de 800 - 950 euro.

Als DTP/Vormgever heb ik veel ervaring in het opmaken van periodieken cq. magazines. Na jarenlange ervaring in de wereld van drukkerij en uitgeverij, kan ik bestanden direct drukklaar opmaken en aanleveren. Mocht je interesse hebben, dan kan ik je een gunstige offerte aanbieden. Aan bovenstaand scenario kan helaas geen referentie ontleend worden, gezien alle factoren eerst besproken dienen te worden.

Bij interesse kan ik gemaild worden op: kanook@planet.nl

kan!

Miranda

…voor Prepress, Vormgeving en Signmaking

• Miranda

Hallo Maarten,

Indien het bestand in QXpress of Indesign reeds drukklaar (juiste typogrammen aanwezig) is opgemaakt, de teksten plat (zonder opmaak) worden aangeleverd en de beelden/illustraties drukklaar worden aangeleverd (juiste kleurmodus/afbeeldingsgrootte/etc.), dan kom je al gauw uit op een bedrag tussen de 800 - 950 euro.

Als DTP/Vormgever heb ik veel ervaring in het opmaken van periodieken cq. magazines. Na jarenlange ervaring in de wereld van drukkerij en uitgeverij, kan ik bestanden direct drukklaar opmaken en aanleveren. Mocht je interesse hebben, dan kan ik je een gunstige offerte aanbieden. Aan bovenstaand scenario kan helaas geen referentie ontleend worden, gezien alle factoren eerst besproken dienen te worden.

Bij interesse kan ik gemaild worden op: kanook@planet.nl

kan!

Miranda

…voor Prepress, Vormgeving en Signmaking

• Lin

Hallo Maarten,

Ik sluit me aan bij de eerdere op- en aanmerkingen echter, over de gegeven tarieven die Miranda hier beschrijft niet echt. ;-) Het gaat immers om een zich herhalende opdracht? Maargoed, ik ga geen ‘bod’ doen hier op deze site. Mocht je nog een extra prijs opgave willen ontvangen Maarten, dan hoor ik het graag van je.

Je kunt me bereiken op tel. 0570 61 76 75 of per mail: info@studio4.nl

Ik hoop van je te horen.

Vriendelijke groeten,

Linda Bruinenberg

Freelance DTP

• Miranda

Het is een summiere RICHTPRIJSindicatie, echter GEEN prijsopgave.

Om een beetje een oogstrelende pagina neer te zetten, zal je vaak al gauw beelden vrijstaand moeten maken cq. bewerken. Dat neemt al gauw een hoop tijd in beslag (zoals je wellicht zelf wel weet). Ik ga prijstechnisch meestal uit van een mooi ontwerp (in dit geval binnen een vast stramien) en geen zgn. ‘schoolkrantenopmaak’….maar zoals ik al vermeld had > “geen referentie aan bovenstaand model” en dus blijven alle mogelijkheden open, want misschien wenst Maarten juist wél de zgn. ‘schoolkrantenopmaak’ (trouwens niets mis mee) en worden de prijzen daarmee wel heel anders.

Alles kan!….

Groeten,

Miranda Smit

kan!

• Lin

Chapeau! Prima reactie op mijn ‘teaser’. Hoop dat mijn reply niet vervelend over kwam Miranda. Vind het alleen überhaupt al lastig om een indicatie tarief te stellen voor zoiets. Het is net wat je zegt; hoeveel foto's moeten er bewerkt worden (heb je ook wel eens foto's aangeleverd gekregen in Word? Altijd weer een uitdaging!), hoe wordt de tekst aangeleverd? (In Excel? Zie de foto's in Word, het kan allemaal…) Het blijft gewoon gokken, vandaar dat ik zelf dus niet over wilde gaan toen een indicatie.

Jammer dat Maarten niet meer reageert op deze prikpagina overigens. Maar ja, je kan niet alles hebben. ;)

Prettig weekend allemaal!

Groet,

Linda

• Maarten

Nou ja.. het is zo dat ik zelf dus een offerte voor deze vraag moet maken..

Het is vooral veel tekst wat er gedaan moet worden..

Maar ja.. ik heb nog nooit zo'n grote DTP opdracht gehad, dus vandaar dat ik me afvroeg hoeveel dat normaal gaat kosten.

Ik hanteer meestal een uurtarief van 30 euro, maar ze vragen een soort “vaste” prijsindicatie. Maar ja.. ik heb dit nog nooit bij de hand gehad en het hangt zoals jullie ook al zeggen WEL af van HOE het aangelevert wordt..