pdf beschadigd

• Jiggy

Heb wel eens een pdf bestandje gemaild gekregen of zelf gedownload die ik achteraf niet met Acrobat kon openen. Of hij was beschadigd kreeg ik als melding, of er was iets verkeerd gegaan met mailen waardoor het bestand verkeerd gedecodeerd werd. Of dergelijke errorboodschappen. Enig idee waar dit aan kan liggen? En wat iemand eventueel in Outlook of zo zou moeten veranderen zodat het pdf bestand wel goed doorkomt?

• Sander

Dit komt met meerdere soorten bestanden voor, een oplossing die ik daarvoor altijd gebruik is door de boel in te pakken.

• Jiggy

ok, zal 't voortaan zippen, maar uit nieuwsgierigheid: weet iemand misschien wat de oorzaak is dat een pdf bestand soms beschadigd kan raken door emailen?

• Renée

Het is maar wat je onder ‘beschadigd’ verstaat. Wat nog wel s wil gebeuren, met name met bestanden die via webmail worden binnengehaald, is dat de provider automatisch de bestanden gaat comprimeren. Ontvanger krijgt dan een .dat file of iets anders waar hij niets mee kan. Of het is een Mac/Pc communicatieprobleem, kan ook nog. Inpakken los het probleem inderdaad vaak op, het voorkomt dat er ‘onderweg’ iets mee gedaan kan worden waardoor files onleesbaar worden.

• Bianco

bij het versturen van PDF bestanden van de mac, zet ik altijd handmatig de extensie achter de file die verstuurd wordt. De Mac doet dit niet automatisch, omdat die nu eenmaal anders werkt

• Kevander

Bij mij valt het nu voor dat bestanden op mijn USB stick na verloop van tijd beschadigd raken.

Het waren schooldocumenten die eigenlijk altijd correct hebben gewerkt, en nu ik ze nog eens bekijk kan ik van de 7 bestanden, maar 4 bestanden openen.

• gerda

Dit pdf is beschadigd en kan niet gerepareerd worden.

Wat te doen na zo'n melding om het toch te kunnen openen??

A.U.B kunt u mij hier bij helpen.

Gerda