ctrl-u

• Rene

Ik heb een font, Quadraat Sans, en daar zit toevallig een 1/2 teken bij, op locatie ctrl-u. Die kan ik in Quark echter niet gebruiken, krijg dan een errortoon. Als ik hier ctrl-u doe krijg ik in ieder geval een vierkantje te zien (het font dat hier gebruikt wordt heeft dan niet een 1/2 teken op die locatie, vandaar). Dat doet mij dus vermoeden dat Quark ctrl-u voor 1 of andere sneltoets gereserveerd heeft? Is er toch een manier op die letters dan te gebruiken (ik werk op een Mac).

• Maarten

Misschien dit:

in een ander programma, een tekstverwerker ofzo even dat teken maken en dan plakken in Quark.. dan moet het denk ik wel lukken hoor!

• menno

Misschien eerst het lettertype (als het om 1 teken gaat) omzetten in contouren.

En daarna invoegen.

Succes

• Rene

Vreemd genoeg niet :)

Lukt wel om 'm te maken in een teksteditor als b.v. BBedit, zowel ctrl-u als b.v. Popchar. Kopieren lukt ook maar plakken in een Quark tekstkader niet. Geen “beep”, maar er wordt niets ingevoegd :)

• Rob

in contouren moet echt wel werken.

• joachim

ctrl-u is in quark gereserveerd voor het commando ‘degroeperen’. het is wel raar dat je met popchart het desbetreffende tekentje niet in je document kan kopieren

• joachim

ik zou het trouwens niet in contouren doen, mits je natuurlijk elke keer een illustratiekadertje midden in je tekst wil kopieren (wel heeeeel omslachtig en verrekte lastig om je tekst dan goed afgespatieerd te krijgen)