Absoluut.
Zit wat in, maar bij een gezeefdrukte full colour sticker is een proefdruk wel een beetje een (duur) probleem. Wij kunnen als offsetdrukkerij ook wel echte druk- of irisproeven laten maken, maar bij kleine oplages is dit vaak voor zowel de klant als voor ons te duur. Een plotproef komt wel aardig in de buurt, maar wijkt altijd iets af. Goed overleg met je klant is een deel van de oplossing.
Bij stickers gedrukt in offset zit je altijd een beetje met je kleurechtheid. Offset kan nog steeds niet op tegen zeefdrukinkt als het op verkleuren aankomt. Ook hier geldt weer; Goed overleggen met je klant!
Is verkleuren geen probleem dan kom je heel goed weg met offset.
Mag het (zo goed als) niet verkleuren is zeefdruk een goede manier.
Let wel op, na verloop van tijd verkleurt alles.
Maar misschien is er een oplossing in het printen op een hoge resolutie solventinkt-printer. Dit zijn een soort van zeefdrukinkten welke met een plotter geprint worden. Er zijn er ook die de mogelijkheid hebben om het geprinte direct uit te snijden in de meest aparte vormen.
Ten eerste moeten wij weten hoe groot jouw sticker is zodat we kunnen weten of het scherp zou moeten zijn in 300 DPI. Dan moeten we weten wat voor bestand het is en dan kunnen we bepalen of een TIF de goede keus is geweest. Dat een TIF bij folderwerk wel goed is dat komt omdat TIF bestanden vaak voor fotos wordt gebruikt. Niet voor de rest van de folder.
Zeefdruk werk met gazen waar de fijnheid van het raster van afhangt.
Ik weet niet in welke oplage de sticker is gedrukt, maar aan te raden is om bij een grote oplage een grotere zeefdrukkerij aan te schrijven, die volautomatische machines heeft staan met top of the bill mogelijkheden.
Een kleine oplage is beter de produceren in offset of digitaal drukwerk.
Mocht je in de toekomst meerdere problemen hebben met drukwerk, wellicht dat ik iets voor je kan betekenen met de contacten die ik heb.
Mvg.
Rob
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?