Salaris DTP/vormgever

• Bart

De zorg wordt als een zwaar beroep gezien en daar wordt beter betaald (uitzonderingen uiteraard daar gelaten). Als ik volgens het CAO betaald zou krijgen zou ik zo rond de 1500 à 1600 netto moeten verdienen en in een klein bedrijf werkt dat in de praktijk niet zo. Daar moet je allemaal net even wat meer de handen uit de mouwen steken en niet zoals in grotere bedrijven “dat is mijn taak niet”. Ook zet de huidige ecomonie de lonen erg onder druk. Voor jou tien anderen wordt er vaak gezegd.

• Rob

Recht op iets? Hmm tja… Hoe zou jij het vinden als jij je baas was?

Voor jou tien anderen. Klinkt hard. Is het ook.

• Inge (Zld)

kijk anders even op deze site voor meer informatie:

http://www.loonwijzer.nl/

Hier kun je bijv. ook kijken wat je ongeveer hoort te verdienen.

• Willem

Ja, tegenwoordig wordt dat misschien wel snel gezegd/gedacht door de baas: ’voor jou tien andere’. Maar zijn die andere wel allemaal goed. Je baas weet dat je goed je best doet, als het nodig is blijf je langer op de werkvloer om het werk op tijd af te hebben, je volgt opleiding en vergroot je kennis door het lezen van bv. vakbladen en je denk mee met het bedrijf. Natuurlijk weet ik dat je tegenover je baas voorzichtig moet zijn wat betreft verhoging van je salaris. Maar je mag toch wel iets zeggen/vragen of verwachten. Of gaat alles tegenwoordig over een kant?

Willem

• Ed

alles gaat over een kant.

• menno

Vind dat jullie erug laag inzetten,!

• Bart

Vind dat jij dan erg blij mag zijn met je salaris!

• Willem

Menno, vindt jij 1700 euro bruto (te) laag? Wat vindt jij een redelijk salaris bij 36 uur per week?

Willem

• menno

Mijn opmerking was een beetje opruiend bedoeld, maar serieus gezien vind ik het een klein beetje aan de lage kant.

Ben zelf eigenaar van een drukkerij, en vind ong. € 100,- bruto meer wat netter.

Al weet ik niet exact wat je werkzaamheden zijn.

Groeten,

Menno

• Bart

100 bruto meer is zo'n beetje 50 euro netto extra.

We geven ook al aan dat het een beetje een richting is om in te denken.

Ook al heb je heel veel werkzaamheden zoals Willem aangeeft en ikzelf ook

heb kan je een moeilijk de CAO lonen aahouden. Voor een kleine

drukkerij/reclamebureau is dit niet op te brengen.

Als ex-grafische werkgever zie ik dat het momenteel nog een beetje worstelen

is om te overleven voor een hoop drukkerijen. Loonkosten zijn altijd de grootste

kosten en door deze te drukken kan je proberen te overleven. Als straks

de zon weer gaat schijnen zal dat ook voor de grafische lonen het geval zijn.