Hallo,
Wie weet wanneer Quark XPress 7 (Nederlandse versie) uitkomt?
Heb al diverse sites bezocht, maar niets hierover gevonden.
Groet,
Jeroen
Is een dure, maar is een reden.
Kost je onnodig een hoop geld, omdat Quark besloten heeft 5 t/m 7 bestanden te encrypten waardoor andere programma's er niet mee kunnen werken. Hoezo klantvriendelijk!? Quark 4 bestanden kun je wel zonder problemen importeren omdat ze toen nog niets van Adobe te vrezen hadden. Ik weet niet of Quark 7 betere pdf-exportfuncties heeft, want dan kun je je klanten vragen om het als pdf aan te leveren en dan kun je alsnog met InDesign werken. Ik geef in ieder geval geen cent meer uit aan QuarkXPress.
Succes
Ik ben het met je eens dat Quark veel te duur is in verhouding met Indesign, maar wat bedoel je met niet kunnen samenwerken met andere programma's en de exportfunctie voor ‘betere’ pdf bestanden?
Ik zie die problemen namelijk niet. Alles werkt bij mij altijd en ik maak altijd volwaardige certified pdf bestanden zonder problemen. Ik werk nu met quark 6.5 en ik moet zeggen dat ze er weer vooruit op zijn gegaan.
gr. Bimmer
Quark heeft besloten om de bestanden aangemaakt in versie alle versies hoger dan 4.0 te encrypten, waardoor andere programma's niet meer in staat zijn dit te importeren. Dit is alles behalve klantvriendelijk bedoeld en dat voor zo veel geld.
Maak jij direct certified pdf's aan vanuit Quark of doe je dat met een extern programma? Wij kunnen namelijk vanuit Quark 6.5 zeer beperkte mogelijkheden meegeven (en hebben hier soms wel eens wat problemen mee) aan een pdf en deze extern certificeren.
Inderdaad kun je ook niet direct vanuit InDesign certificeren, maar wel direct zeer hoge kwaliteit (meer opties) pdf's aanmaken volgens bijv. de Cebuco-norm om deze vervolgens extern te certificeren.
Ja, inderdaad zijn ze er iets op vooruit gegaan. Mag ook wel als je nieuwe, dure software uitbrengt. Maar ze blijven achter de feiten en ontwikkelingen aanlopen.
Klopt, quark is wat dat betreft altijd al arrogant geweest :-)
Voor mijn certified pdf's gebruik ik een externe computer, tenminste, ik bewaar op mijn computer vanuit quark het document als postscript bestand (via het printmenu) op de externe computer. Deze computer zet het postscript bestand (dmv Pitstop Server) om in een certified PDF. Ik heb er dan geen omkijken naar. Dit werkt perfect. Natuurlijk is dit ook uit te voeren op je eigen computer. Ik exporteer vanuit Quark nooit mijn documenten direct tot PDF, dit omdat ik gemerkt heb dat de bestanden veel te zwaar worden.
Wat zijn volgens jou de beperkte mogelijkheden die je met Quark kunt meegeven?
Even ter verduidelijking. Ik heb nooit echt met InDesign gewerkt, dit omdat het programma voor mij anders werkt dan ik gewend ben. Ik heb het ook nooit nodig gehad. Binnenkort neem ik wel even een cursus voor Indesign, dit omdat er toch steeds meer mensen overstappen, maar het is dus zo dat ik in Quark geen nadelen zie omdat alles wat ik gebruik gewoon werkt. Ik kan dus ook niet zeggen wat de voor- en/of nadelen zijn tegenover Indesign.
Ik zou zeggen, download een minder legale versie van InDesign en probeer het uit. Ik kan wel heel veel vertellen, maar het programma verkoopt zichzelf. Mocht het programma bevallen wel kopen natuurlijk ;-)
Ik werkte tot een ruim jaar geleden ook alleen met Quark en was er best tevreden mee. Heb toen ook InDesign CS gedownload, uitgeprobeerd en ben helemaal overstag gegaan. Het is zo veel beter, makkelijker, goedkoper en completer dan Quark en de pdf exportfuncties bijzonder uitgebreid. Heb het uiteraard wel gekocht inmiddels, maar heb nu weer CS2 gedownload om te proberen.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?