InDesgn vraag

• Johan

Vraagje…..Een gemaakte sjabloonpagina is hoger dan de advertentieopmaak ivm variabele hoogte van de advertenties. Dus het paginaformaat aanpassen met: bestand>documentinstelling>en dan de hoogte aanpassen.. Helaas! De opmaak gaat dan het documentformaat bovenin overlappen. Ik heb nog geen oplossing kunnen vinden, Behalve dan dat ik de y-as op 0 moet aangeven…. In Xpress sluit het document onderaan direct goed aan de opmaak als je het op deze manier doet. Het document moet uiteindelijk net zo groot zijn ald de opmaak ivm cPDF voor de bladen.

Wie herkent dit probleem en weet een oplossing?? Ik heb een paar weken gelden bij Indisign dit probleem voorgegd, maar nog geen antwoord gekregen…Misschien en onvolkomenheid in het programma??

• Marcha

Hoi Johan,

Je hebt het inmiddels vast al opgelost maar toch. Weet niet of dit ook met sjabloonpagina's werkt want daar werk ik zelf nooit mee, met een normale pagina in ieder geval wel.

Onder Lay-out vind je het venster Aanpassing Lay-out. Zodra je deze inschakelt en vervolgens het paginaformaat wijzigt gaat het wel goed. Het formaat wordt dan wel vanaf de onderkant aangepast zoals in Quark. Hopelijk werkt het bij jou ook. Succes!

• Johan

hey Marcha,

Bedankt, het werkt prima met Aanpassing lay out. Je moet het maar net in de gaten hebben he?

hartelijk dank voor de tip

groeten Johan