Logo

• Johan Karremans

Mensen,

Ik weet niet of ik op het juiste forum zit, maar misschien dat iemand mij kan helpen. Ik wil voor een sportprogramma op de radio een nieuw logo maken. Het bestaande logo (http://home.wanadoo.nl/ceesvankralingen/images/Logo_BollenstreekSport.jpg) vind niets. Is er iemand die mij daarmee zou kunnen helpen dan wel aanwijzingen of suggesties kan geven. Ik kan je helaas niet betalen echter naamsvermelding is eventueel mogelijk. Het programma bevat naast voetbal ook alle andere sporten die beoefend worden. Zelf dacht ik meer aan een neutraal logo zoals Studio Sport heeft, maar ik kom er niet uit.

Help,

Johan

• Ronald

Johan,

Als ik hierbij mijn ongezouten mening mag geven over het logo;

Het idee is op zich nog niet eens zo slecht, het is alleen wat prutserig uitgevoerd. Ik denk dat je al voor de helft op de goede weg bent met het bestaande logo, alleen mist het nog een contrasterend creatief element. Het moet meer speelser, en nu is het vrij steriel. Teken de horizontale en verticale lijn grof vanuit de hand zodat er dikteverschil in zit en laat er wat rondingen in komen. Maak de foto's linksonder en rechtsboven groter dan de anderen. Pak het geheel beet, roteer het 10 graden en voila.. een beter logo.

Laat anders eens zien wat je hiervan hebt gemaakt, dan kunnen er misschien nog wat aanwijzingen worden gegeven.

Mijn naam vermelden mag, zo niet dan wil ik graag een fles Napoleon Brandy :-)

• Sferax

Hoi Johan,

Waarschijnlijk heb je een en ander al gerealiseerd en is mijn reactie hier volkomen overbodig, te laat en dus mosterd na de maaltijd. Tòch wil ik even op het door jou voorgelegde logo (beeldmerk voor radio?) ingaan…

Het logo is - net zoals Ronald al terecht opmerkt - niet professioneel vervaardigd.

De cirkel met foto's, die overigens van slechte kwaliteit zijn en veel te druk om in een logo te verwerken (denk eens aan een visitekaartje… er blijft niets over van de in de vierengedeelde cirkel) is niet feilloos. De gebruikte tekst in schreefloos kapitaalcursief en onderkastromein “past” niet bij het onderwerp.

Bovendien is een mix van cursief en romein mogelijk, maar niet op de wijze, zoals hier is toegepast.

De tekenpen, die moet suggereren, dat die de horizontale lijn tekent moet natuurlijk vrijgesteld zijn ( tekenkop op groen veld) en niet op een wit ondervlak.

Ach… kommentaar leveren is altijd zo makkelijk, maar 't is natuurlijk wel zo, dat als je een beeldmerk vakkundig wilt gaan gebruiken voor een professionele doelstelling, dan dient dat model er (zeker grafisch) perfect uit te zien. En… ook jij had al geen goed gevoel bij dit model, hetgeen dus terecht was.

Groet, Sferax.

• Ron Jansen

Als je de e's kantelt, kan je er tulpen van maken.

• Sferax

Ron,

Jij maakt 't nu ècht te bont, hoor! Met kromme tenen lees ik je reactie en zie je “wan-idee” voor ogen… nee! Dat kan ECHT niet! :)

Groet, Sferax

• Rob

Nee inderdaad, waardeloos idee.