digitale drukpers of printer?

• Meriam

Ik hoop dat iemand van jullie mij kan helpen.

Ik heb meerdere demo's gehad van laserprinters, ledprinters, etc. maar tot nu toe nog niet naar mijn tevredenheid. Ik ben van beroep fotografe, en maak veel geboortekaartjes en trouwkaarten enbedanktjes etc. Graag zou ik dit allemaal zelf printen. (kwaliteit is belangrijker dan de prijs) Ik heb de Epson gehad, de Xanté.

Wie weet welke machine (ik hoorde iets over de digitale drukpers) voor mij het best geschikt zou zijn? De kaartjes zijn dikker dan gewoon papier, weet eerlijk gezegd nog niet het gramsgewicht.Onder de 300 in ieder geval. Glans en matte afwerking.

Ik vind het belangrijk dat de inkt niet gaat glanzen (het zwart vooral) en ook kaartjes met een beetje reliëf (niet veel) moeten gedrukt kunnenworden. En ook enveloppen als dat kan.

Ik hoop echt dat iemand een tip voor me heeft, want ik zie door de bomen het bos niet meer en ik kan wel door het land blijven crossen, maar misschien dat iemand zo kan zeggen wat ik het beste kan nemen?

Prijs is echt het minst belangrijke.

Heel erg bedankt!

Groetjes,

Meriam

• Marijke

Als je zelf wilt printen is goed papier - naast een goede printer - erg belangrijk. Een paar jaar geleden heb ik kaarten geprint op fantastisch papier (met een Epson inkjet printer), resultaat was schitterend. Ik zal eens kijken of ik de leverancier nog kan achterhalen, dan kun je daar proefvellen bestellen.

Het was overigens niet goedkoop, maar ik neem aan dat je de kosten doorberekent.

• Bart

Hoi,

Een goede digitale pers is verschrikkelijk duur. En dan heb ik het over tonnen. De goedkopere werken vaak met hitte en daar komen vaak glanzende afdrukken vanaf. Een vervelende bijkomstigheid is dat vensterenveloppen hier niet doorheen kunnen, omdat het vester dan smelt.

Een van de duurdere maar naar mijn mening zeker een van de mooiste is van Kodak. De Nexpress.