digitale drukpers of printer?

• Frank

Ja kweet ut de Igen is 9.5 meter lang en kost ongeveer 750.000 euro en hij werkt ‘t best met een luchtvochtigheid van 45%. Dat van die glanzende afdrukken, dat heeft xerox een heel eind teruggebracht. Bij m’n ex werkgever verkochten ze Igen afdrukken voor offset en er waren maar weinig mensen die 't verschil zagen. Maar er waren maanden tussen waarin die machine 1.2 miljoen afdrukken der uit gooide en dat is ongekent voor een losse vellen printer. Ik heb ook met een clc gewerkt en dat is inderdaad een goede printer beter dan bv xerox 2060 of een doc 40 maar canon is een paar jaar geleden blijven steken in ontwikkeling van nieuwe machines. En de doc12 is een heel goede printer en niet zomaar een copieermachine daar canon geen canon tegenop.

• Bart

Gelukkig verschillen smaken. Als oud eigenaar van een copyshop met zowel apparatuur van Xerox en Canon ligt en zal mijn voorkeur bij Canon blijven liggen.

Voor wat betreft de CLC3200. Ik weet niet of je daar mee gewerkt hebt, maar dat is alles behalve oude techniek zoals bijv. de CLC1000. En voor het werk wat ik aan mijn huidige klanten verkoop. Als ik het niet mooi vind (nog steeds veel te glanzend) verkoop ik het ook niet aan mijn klanten.

• Frank

Daar heb je helemaal gelijk in!!

• meriam

Allemaal heel erg bedankt voor jullie antwoorden.

Als ik een goede machine wil, zit ik ben ik bang ook meteen aan een heel groot ding vast, en dat is nou een beetje het probleem.

Ruimte…….

De maat van een grote kopieermachine kunnen we kwijt, maar groter wordt moeilijk.

Bedankt voor de aanbiedingen trouwens, misschien dat ik nog even naar de HP kom kijken, maar dan laat ik het wel weten.Dankje!!!

Groetjes,

Meriam