Ingesloten afbeelding in Indesign

• Marcha

Ik heb een probleem met een aangeleverd Indesign bestand. Er staan een aantal illustraties in waar ik de herkomst niet van kan achterhalen. Het is geen tekst, ze staan niet op slot of in een andere laag of zoiets. Ze staan niet in het palet Koppelingen. Wel zie ik bij Preflight dat het ingesloten afbeeldingen (PDF) zijn. Ze hebben echter geen naam of herkomst dus ik kan ze ook niet opnieuw koppelen. Ze zijn ook niet meegeleverd met het bestand. Indesign Help biedt ook geen uitkomst… Heeft iemand enig idee hoe ik deze afbeeldingen tevoorschijn kan toveren?

• Ronald

Ik zal je vertellen wat er is gebeurd;

Degene die het InDesign document heeft opgemaakt heeft de afbeelding “geplakt” op de pagina. (Dus in Photoshop knippen> InDesign plakken). Op die manier wordt de afbeelding niet “embed” en ontstaat er geen koppeling waardoor het dus ingesloten zit in het InDesign bestand.

Les 1 luidt “doe dit niet!” Want dit is ongelooflijk prutserig. Dus je hoeft dit niet per sé aan te nemen. Afbeeldingen moeten ten alle tijden via een OPI-koppeling embedded/los bijgevoegd worden.

Je kunt er een hi-res PDFje van maken en in Acrobat de geplaatste afbeeldingen extracten.

Suuk6

• Marcha

Hey Ronald!

Dank je voor de uitleg! Het Mysterie van de onzichtbare afbeelding is opgelost! Ben zelf nog van de Quark generatie dus sommige dingen zijn even wennen… Maar dit is dus inderdaad slordig gemaakt in dat geval. Zal het er toch mee moeten doen, via Acrobat dan maar! Thanks

• Ronald

Mooi dat het zo opgelost is. Wen alvast maar aan het InDesign tijdperk want InDesign rules. Als je er straks mee op weg bent dan wil je nooit meer Quark hoor. Wat ook nog een tipje is misschien; de afbeeldingen kun je knippen/kopieeren in InDesign en ook plakken in Photoshop (kwam ik net achter, tja hoe simpel kan het zijn).

• Marcha

Hey dat is handig! Top! Nee ik geloof het, Indesign werkt toch wel veel fijner inderdaad :-)