Neonkleuren laten drukken, waar?

• Annette

Goedenavond,

Ik heb geen idee of ik hier goed zit, maar ik probeer het toch.. mocht dit bericht niet gepast zijn, klik hem dan maar weg. :)

Ik ben op zoek naar een drukker die onze Neonkleuren kan drukken. Ik heb inmiddels het verschil gezien tussen RGB en CMYK kleuren… we hebben kaartjes laten drukken maar het groen is een triest aftreksel van het origineel (zie *info*).

Iemand een tip voor me??

Bedankt vast!

Groet,

Loesje!

• Ronald

Tsja, neonkleuren kun je bij elke drukker laten drukken, maar dan worden het steunkleuren, en daar betaal je voor. De eerste drukker had je ook een proefdruk moeten laten zien om dit soort misverstanden te voorkomen. Let op dat je nooit in RGB werkt bij drukwerk, en let op dat je het ook als steunkleur bij de drukker aanlevert.

• Annette

Oke, klinkt simpel.. maar hoe lever ik steunkleuren aan?

• Ronald

Om een lang verhaal kort te maken: www.glr.nl

Wil je je daar mee bezig gaan houden dan is wel een grafische achtergrond hoog nodig.

• Bart

In Word of in Powerpoint?

• Ronald

Grappige jurk ;-)

• Annette

een grafische achtergrond heb ik niet… dus ik ga de plaatselijke drukker met een bezoekje vereren… :)

• bas

Hi Loesje,

RGB drukken wordt moeilijk, het zijn namelijk “licht-kleuren” en die zie je op je monitor. CMYK kleuren worden gedrukt en zijn inderdaad nogal anders dan wat je ziet op je monitor…(duh). Maar het lijkt me dat een drukker gewoon Neon kleuren kan drukken middels het PMS systeem. De reeks van 800 (801, 802, 803 etc) zijn neonkleuren (eigenlijk fluor maar moeten je wens toch enigzins benaderen) en m.i. kan dat bij elke drukker die met de PMS kleuren drukt. Vraag anders eens een andere drukker naar een “second-opinion” zodat je zeker weet dat degene die je een teleurstellend resultaat heeft bezorgd een uitzondering is. Het kan nl wel!!!

mvg

Bas

• Annette

Hoi Bas, bedankt voor je reactie!! Hier heb ik iets aan!