Zeefdruk - Illustrator stroke

• Tristan

Dag mensen.

Ik heb gemerkt al maak je een stroke in illustrator, dus met 1 druk op de knop: stroke, dit niet wordt gedrukt met de zeefdruk-techniek.

Ik ben dus iets aan het tekenen, waarbij ik echt stroke nodig heb, ik ben niet van plan de stroke dus handmatig te gaan tekeken, dag wordt namelijk erg duidelijk.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, anders hoor ik het wel.

Tristan

• Ronald

Je bedoeld waarschijnlijk een spot color (steunkleur). Als je bijvoorbeeld gewoon “rood” aanklikt dan wordt dit later opgebouwd uit 4 kleuren en dat is inderdaad niet te zeefdrukken.

Oplossing: Dubbelklik op de kleur die je wilt gebruiken en zet het kleurtype op “steunkleur”, daarna zou er 1 film moeten uitrollen bij het kleurscheiden.

• Tristan

Hmm, ik denk niet dat dat is wat ik bedoel.

Het gaat echt om de kant en klare strook die je om je getekende object kan gooien met illustrator.

Die pakt hij niet, al wordt mijn bestand dan bijvoorbeeld op een t-shirt gedrukt, drukt hij op de plek van de STROKE ( lijn ) niks af.

• Bart

Staat je stroke al niet op de film of staat hij daar wel, maar komt het alleen met zeefdrukken er niet uit? Als hij wel op je film staat, maar niet op het zeefdrukwerk dan is hij waarschijnlijk te dun om te zeefdrukken. Staat hij ook niet op je film, dan is er iets anders aan de hand met een verkeerde instelling in je Illustrator bestandje zoals bijv. object niet afdrukken.

• Tristan

Nou ik zal zo even kijken, maar ik heb gehoord dat die STROKE gewoon niet met zeefdruk gedrukt kan worden.

Ik hoor namelijk dat meerdere er last van hebben

• Tristan

weet btw nix van films etc die term, ben en Grafisch persoon… NIET tecnisch!

Laat het dus drukken.

• Bart

Stuur het anders eens door dan kijk ik voor je. Dan weet je of het in je bestand zit of dat het aan het zeefdrukken ligt.

• Tristan

Nou ja heb momenteel nix, aangezien ik nu nie met strokes werkt omdat het niet MOGELIJK is voor mij

Wil straks wel een bestandje maken.

Maar mijn bestanden die ik maak zijn denk zelfde als jou, gewoon nix veranderd in de optiies ofzo. Ik neem een object, stroke, klaar.

Maar vanavond ben ik hier terug rond 8 uur.

ok?

• Bart

Geen probleem.

Je kan het trouwens zelf ook best makkelijk zien.

Print het geheel kleurgescheiden naar je printer.

Staat de stroke er ook tussen, dan is je document goed.

Valt je stroke weg dan kan het zijn dat je printer het niet

aankan waar je in dit geval niet veel wijzer van wordt of

je instellingen kloppen niet.

Ik zie het wel.

• Tristan

www.gottamove.nl/stroke.ai

het is een voorbeeld he, het gaat niet om de kleure nu of de vorm.