Quarkxpress 6 plug inn?? windows

• Sandra

Hallo iedereen,

Is er iemand die weet hoe ik in windowsomgeving QuarkXpress 6 kan downsampelen naar versie 4? Welke pluginn of extensie ben ik dan nodig? Want ik kan niet verder dan 5 (hoezo klantvriendelijk van Quark)

Ik wil namelijk mijn meest recente versie 6 documenten omzetten in indesign en die leest alleen versie 4 in.

Ik hoop dat iemand mij hiermee verder kan helpen, zit nogal omhoog met tijdsdruk.

Groet,

Sandra

• Bart

In 6 opslaan als 5. In 5 openen en opslaan als 4. Openen in 4 en doen wat je wilt. Er is helaas geen andere manier dus inderdaad is Quark goed bezig. InDesign Rules!

Suc6!

• Bart

Je kan eventueel voor de nood even een versie downloaden of omzetten naar pdf vanuit V6 en dit plaatsen in V4.

• Sandra

Hoi Bart,

Noodoplossing. Kun je het dan nog wel bewerken in indesign?

PS bedankt voor de andere tip, ik ben al aan het downloaden wat raar dat er geen plug-inn voor is oid.

• Bart

Quark 4 bestanden kun je openen en bewerken in InDesign. Er worden vaak wel kleine zaken aangepast die niet helemaal compatibel zijn, dus goed controleren.

Als je het omzet naar pdf kun je deze plaatsen in InDesign maar deze kun je niet meer aanpassen buiten vergroten/verkleinen en items op/over de pdf plakken om.

Quark heeft om de een of andere manier besloten om vanaf V4.1 (ik dacht dat het deze versie was) de .qxd bestanden te encrypten zodat het onmogelijk is voor andere software deze te openen. Hoezo klantvriendelijk.

Suc6!

• Sandra

Bedankt voor de supersnelle reactie ik ga 5 al wel downloaden als soort van tussenstation en dan moet het maar even lukken.

Dan ga ik echt over op indesign!!!!

thanx

Sandra

• Bart

Ik wens en garandeer je nu alvast veel succes, gemak en snelheid met InDesign.