Alweer een beetje hulp gevraagd,
Hier loop ik al eventjes mee.
Ikzelf werk met QuarkXpress 6 (windows) Ja ik weet ik ga binnenkort over naar Idesign, maar ik wil graag weten hoe dit onderstaande komt.
Het zit zo: Ik maak op een quarkdocument (6.0 windows) print het weg via Acrobat distiller en vervolgens gaat het naar de drukkerij (macintosh) die van deze .pdf films uitdraait. Nu is mijn ervaring met drukkerijen niet groot, maar de kleuren worden wel erg flets uiteindelijk als het document gedrukt is. Mijn vermoeden ligt dat het gewoon fout gaat bij het maken van de .pdf, want de drukkerij heeft kennis genoeg!
Graag wil ik dan ook weten hoe ik dit het beste kan doen in het vervolg (want het moet wel omgezet worden naar .pdf ivm platform), zodat de kleuren worden als de cmyk-kleuren zoals ik ze in Quark heb opgemaakt. Of weet iemand hier de juiste stappen voor?
Zelf doe ik namelijk voornamelijk printwerk en heb van drukken gewoon minder kaas gegeten. Behalve dan wel dat de gebruikte pms kleuren omgezet moeten worden naar cmyk uiteraard, dit doe ik in het quarkdocument zelf al.
En de bestanden minstens 300 dpi moeten zijn als het om foto's gaat, maar dat is het probleem ook niet.
Alvast bedankt voor de hulp