Website Nieuws

• JR Design

Ik heb een ontwerp gemaakt voor een website maar nu heb ik een idee maar ik weet niet ofdat dat mogelijk is.

Het gaat om het volgende:

Ik wil een nieuws item op mijn webpagina, maar dit wil ik wel kunnen aanpassen.

Ik wil niet dat ik telkens de webpagina moet aanpassen maar een bestand openen (bijvoorbeeld; .txt of .xml) en daar de tekst in aan passen en dat de webpagina meteen de tekst van het bestand leest.

ik weet niet ofdat dit mogelijk is maar, graag zou ik dit van iemand horen.

alvast bedankt

• BizzCo

Ja hoor dat kan. Met een serverside script (ASP, PHP) kan je een bestand op de server lezen (.txt, .xml) en die op de site verwerken. Moet altijd op de server gebeuren dus. Dan moet je dit bestandje wel overzetten naar je site.

Beter is het om een database-aangedereven site te maken. Dus een db op de server zetten en die met een eigen programma beheren. Dan hoef je geen files over en weer te sturen.

Kijk op onze site http://www.bizzco.nl en dan zie je dat wij dat soort dingen maken. Misschien kunnen we je ergens mee van dienst zijn.

Groeten,

JP Barentsen

BizzCo

• Patrick

Het kan ook vanuit een website met flash elementen. Maar dan moet je de action scripting van Flash wel beheersen. Je maakt bv een interface in Flash met een verwijzing naar een txt bestand. Je kunt later altijd dat txt bestandje aanpassen.

Suc6, Patrick