logo's omzetten naar eps bestanden

• peter

Wie kan mij uitleggen hoe ik logo's kan inscannen en daarna omzetten naar een eps bestand. Ik ben in het bezit van flexsign-pro.

Ik wil dit graag weten omdat ik een snijplotter heb gekocht en van diverse mensen alleen een visitekaartje krijg met het logo daarop om kleding te bedrukken.

Ik hoop dat iemand de juiste informatie kan geven.

Alvast bedankt

• Ronald

Daarvoor heb je illustrator nodig. Maar je haalt jezelf wel werk op je hals, want die aangeleverde visitekaartjes zijn gedrukt, en wat gedrukt is daar zijn EPS'en van, dus de klant kan zelf al de EPS aanleveren via zijn drukkerij. Zo niet dan zal je het moeten namaken in illustrator en dat is soms tijdrovend.

• ranma

CorelTRACE zet scans automatisch om naar vectorgrafische bestanden. CorelTRACE is onderdeel van de CorelDRAW suite.

• Bart

Dat klopt, maar dit werkt verre van ideaal. Je tekening moet extreem scherp zijn en over veel contrast tussen de kleuren beschikken. Het CMX bestand wat je dan krijgt bestaat vaak uit ontelbare knooppunten wat bijzonder slecht te snijden is. Bij complexe tekeningen is de rekenkracht van een G5 zelfs aan de krappe kant om het een beetje snel te tracen op 100%. Is geen aanrader kan ik uit ervaring melden.