Scripts

• JR Design

Wie of wie kan mij helpen.

Ik zoek de volgende scripts met de volgende functies:

- mailinglist (een syteem waar ik leden in kan brengen met hun e-mailadressen en dan een nieuwsbrief tegelijk naar al die leden sturen)

- nieuwssysteem/weblog (een systeem waarvan een pagina op een website komt en dan een bestand bewerk bijvoorbeeld .txt of .xml etc… en dat de pagina dat bestand meteen inleest. zo worden de klanten op de hoogte gehouden met een nieuwssyteem)

- fotoboek (waar ik gemakkelijk foto's kan importeren en tekst bij zetten)

- chatroom (spreekt voor zich)

Ik hoop dat iemand mij hier mee kan helpen.

Graag heb ik deze bestanden in PHP, Javascript en/of HTML, als er een ander bestand is dan deze drie hier boven laat het me dan weten.

• Daniel Charpentier

Misschien moet je eens kijken naar een CMS (content management system) zoals postnuke of phpnuke. Hier zijn veel scripts voor beschikbaar en makkelijk te installeren.

Voor het maken van de layout hiervan is het makkelijk om AutoTheme (www.spidean.com) te gebruiken, hiervoor heb je geen php kennis nodig, maar gewoon html.

Het is leuk hier even naar te kijken, maar in de meeste gevallen raad ik je af dit te gebruiken voor klanten, aangezien het redelijk zwaar en overkill is. Wil een klant toch een cms dan raad ik je aan naar iets lichters te zoeken er zijn er genoeg, ik heb er helaas geen voor je die ik je kan aanraden aangezien ik ze niet vaak gebruik.

Over dit alles is erg veel documentatie te vinden, ook in het Nederlands, lees dit voordat je hier of elders vragen gaat stellen aub.

In de meeste gevallen zijn enkele standalone scripts het makkelijks en zinvolst. Hier is http://www.hotscripts.com/ een prachtige site voor.

Gebruik scripts echter zo min mogelijk en alleen als het echt iets bijdraagt aan de functioneliteit van een site. Veel mensen hebben niet zoveel aan een klok die tot nieuwjaar aftelt…

Succes ermee